Een mooi bijenjaar allen !!

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Bas1974
Berichten: 39
Lid geworden op: do 28 jan 2010, 02:04
Contacteer:

Een mooi bijenjaar allen !!

Bericht door Bas1974 »

Nu gaat het dan beginnen. het echte bijenhouden. vorig jaar begonnen met een zesramertje, zwerm geschept, dat waren al spoedig 3 flinke volken, die het alle drie ook steevast en gezond de winter hebben overleefd. sta je dan, als beginnend imker, met 3 flinke volken, die de afgelopen weken eigenlijk al onverhinderd niets anders doen dan stuifmeel halen. Prachtig. maar goed, omdat ik vorig jaar geregeld ( heel vaak ) echt met de handen in het haar heb gestaan aan de kasten, was er gelukkig ruimte in de beginnerscursus, en die is vorige week begonnen. De bijenhouderij is mooi, het heeft me gegrepen, alhoewel vandaag na een zinloze steek in de nek ( ga dus nooit meer op een stoel naast de kasten zitten ) ik ook wederom weet dat ik nog geen allergie heb.
Vorig jaar was het spannend,.......en leuk, maar man wat heb ik afgezien. Blij dat er dit jaar theoretische en praktische ondersteuning komt. 1 ding geleerd, niet alles op utube is toepasbaar :geek:
Ik heb er zin aan dit jaar, zin in het nieuwe bijenjaar, zin in de markten en boeldagen, zin in nieuwe dingen, zin om te slingeren.
mensen, allemaal een mooi jaar toegewenst !!!!
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een mooi bijenjaar allen !!

Bericht door Oude Essink »

Hoi Bas,
ik ook wederom weet dat ik nog geen allergie heb.
allergie openbaart zich pas vanaf de tweede steek; jij hebt de tijd dus nog even.
Leuk jouw enthousiaste verhaal; ik wens jou een mooi bijenjaar toe! met die cursus er bij zal het best wel lukken!

Afbeelding
Rene K
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 17:00
Locatie: Mill Noord Brabant
Contacteer:

Re: Een mooi bijenjaar allen !!

Bericht door Rene K »

Ha die Bassie! ook jij een goed bijenjaar toegewenst!

Rene
Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Een mooi bijenjaar allen !!

Bericht door Bok »

FF katten :lol:
Snel met de cursus starten. Hier hebben ze mij geleerd dat het seizoen met het inwinteren start. :whistle:

Mooi te horen dat het goed gaat. Ik heb ook de afgelopen dagen verbaast staan genieten van alle drukte op de plank. Het lijkt echt te gaan beginnen. Vandaag de eerste sierkers zien bloeien.
groet,

Peter
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Eindbeheerder en 131 gasten