bouwplan bijenhal

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Berend
Berichten:408
Lid geworden op:di 21 apr 2009, 14:10
Contacteer:
Re: bouwplan bijenhal

Bericht door Berend » di 07 jun 2011, 22:30

Menno schreef:Ik heb zelf expres gekozen voor een dichte zij- en achterkant omdat dit betekende dat de dames er dan aan wennen om via de voorkant weg te gaan.
Ik heb geen stal(len) op twee stands en daar vliegen de bijen nooit direct over de kasten naar achteren. De enige die dat doen zijn de wachters die een kijkje komen nemen als je bezig bent.

felix
Berichten:85
Lid geworden op:za 23 apr 2011, 16:00
Imker sinds:2011
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Gent, België
Contacteer:

Re: bouwplan bijenhal

Bericht door felix » wo 08 jun 2011, 18:04

Menno schreef: Zorg er ook echt voor dat je meteen wat extra opslagruimte in die stal inplant, dat ga je later echt nodig hebben!
Ook meteen wat strips aan het plafond (hoog genoeg maken) om raampjes op te hangen ga je blij van worden.
oke dan nog een paar vraagjes; :lol:
hoe bedoel je raampjes ophangen? heb je het over uitgebouwde honingraampjes, is het niet beter om deze binnen te bewaren? het zou me wel uitstekend van pas komen om deze buiten te laten, binnen is het nogal klein bij mij. maar heb je dan geen gevaar op roverij? als er nog wat honing op de ramen zit?
hoe ga je hieraan te werk? gewoon 2 lange latten om zo de raampjes in te kunnen schuiven? heb je er eventueel een foto van?

felix
Berichten:85
Lid geworden op:za 23 apr 2011, 16:00
Imker sinds:2011
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Gent, België
Contacteer:

Re: bouwplan bijenhal

Bericht door felix » do 09 jun 2011, 22:18

iemand nog een paar fototjes? ik ben ondertussen volop 'plannen' aan het ontwerpen/tekenen..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brombusy, Google [Bot] en 30 gasten