Stekende zwerm

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Gebruikersavatar
ainanc
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 16:45
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Stekende zwerm

Bericht door ainanc » wo 04 jul 2012, 15:14

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat een zwerm steekt in deze maand. Misschien een hongerzwerm oid?
Abdurr Inanc

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Stekende zwerm

Bericht door Santtu Pikkarainen » wo 04 jul 2012, 15:24

Daar dacht ik ook een beetje aan. Ik weet dat er een verwaarloosde kast bij mijn stal in de buurt staat. Mijn kasten zitten inmiddels erg goed in de honing.
Blijft nog wel het feit dat ze tegen mijn mentor en mij redelijk vriendelijk waren.

renske
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 20:24
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Stekende zwerm

Bericht door renske » zo 08 jul 2012, 20:40

Die buurman blijkt mijn vader te zijn. Ik was er vanmiddag op bezoek en toen vertelde hij dat hij gestoken was. En ik had dit verhaal gelezen op het forum. De lijntjes kunnen soms raar lopen.
Hij vertelde dat er een zwerm bijen over zijn hoofd kwam, waarvan er een aantal in zijn haar bleven steken en 2 achter zijn brillenglas. Gewoon pech dus. Dat ze dan gaan steken is niet zo vreemd. En dat je dan schrikt en ze probeert weg te krijgen ook niet zo gek. Hij had overigens wel zeker 8 steken en is een middag niet lekker geweest. Gelukkig verder geen last meer gehad (hij is over de 80). Hij was trouwens al wel eerder gestoken. Als hij hier op bezoek komt, zal ik maar geen rondje met hem langs de kasten lopen. Dat zal hij trouwens ook wel niet meer willen :)
Maar jammer Santtu dat je je plek kwijt bent, ik hoop dat je snel wat anders vindt.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Stekende zwerm

Bericht door Santtu Pikkarainen » zo 08 jul 2012, 21:22

renske schreef:Die buurman blijkt mijn vader te zijn. Ik was er vanmiddag op bezoek en toen vertelde hij dat hij gestoken was. En ik had dit verhaal gelezen op het forum. De lijntjes kunnen soms raar lopen.
Hij vertelde dat er een zwerm bijen over zijn hoofd kwam, waarvan er een aantal in zijn haar bleven steken en 2 achter zijn brillenglas. Gewoon pech dus. Dat ze dan gaan steken is niet zo vreemd. En dat je dan schrikt en ze probeert weg te krijgen ook niet zo gek. Hij had overigens wel zeker 8 steken en is een middag niet lekker geweest. Gelukkig verder geen last meer gehad (hij is over de 80). Hij was trouwens al wel eerder gestoken. Als hij hier op bezoek komt, zal ik maar geen rondje met hem langs de kasten lopen. Dat zal hij trouwens ook wel niet meer willen :)
Maar jammer Santtu dat je je plek kwijt bent, ik hoop dat je snel wat anders vindt.
Da's inderdaad wel heel toevallig! Hij vertelde inderdaad dat hij vaker gestoken was, ik wist dat niet. Hij deed daar helemaal niet moeilijk over, iets wat hem zeker siert! Ze leken meer op je vader te reageren dan op andere mensen, waarschijnlijk trekt hij het toch aan. Het is heel vervelend dat hem dit overkomen is en zijn reactie was niet meer dan normaal (heb ik hem ook gezegd). Hij was ook zijn bril verloren, die ik gelukkig tussen zijn aardappels terug heb gevonden.
Dit soort taferelen kunnen we natuurlijk niet hebben, ik wil ook niet dat mensen niet meer opmhun tuintje kunnen komen door de bijen.
Inmiddels heb ik wat contacten gelegd en waarschijnlijk een mooie plek op een bosperceel gevonden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Steffen en 33 gasten