Vervelend maitje

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten:1543
Lid geworden op:di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds:2010
Aantal volken:0
Re: Vervelend maitje

Bericht door alfa vulgaris » wo 20 feb 2013, 13:07

en nou zeg ik het niet weer Ruinerweg. :D Vind je het niet een leuke username dan?
Wat maakt het nu uit of ik Piet of Kees heet ik heb bijen toch Ruinerweg?

Lekker,gevulde kletskoek :lol:
Laatst gewijzigd door alfa vulgaris op wo 20 feb 2013, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 20 feb 2013, 17:23

Mister 'wie het dan ook is' is wel een erg hardnekkige :be5: :be5:.


We weten inmiddels dat dit forum ondemocratisch is. Helaas heeft ze dat bij monde van haar eindbeheerder zelf toegegeven. Verder is de onafhankelijkheid schimmig en het organisatorisch handelen ontransparant en naar binnen gericht. Het is allemaal waar en ik zou het graag anders zien.
Maar je kunt een en ander ook op een nette manier aan de kaak stellen. Deze meneer was buitengewoon grof en onheus in zijn bejegeging.

Kan er geen aangifte worden gedaan? Er is wellicht juridisch ook wel het een en ander mogelijk. Tenzij hier natuurlijk hoge kosten aan zit verbonden. Wellicht is het mogelijk zijn indentiteit te onthullen en deze aan te geven bij de politie? Dit is een suggestie want ik weet allerminst zeker dit kan.

Vr. gr.
Laatst gewijzigd door Jelte Pieter Dijkstra op wo 20 feb 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
JP

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door p.zwartepoorte » wo 20 feb 2013, 17:33

Hoi mij had hij niet via de mail benadert maar via Facebook maar daar heb ik niet op gereageerd
Paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

raymond coenraats
Berichten:17
Lid geworden op:wo 13 jul 2011, 17:34
Imker sinds:2011
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica en Buckfast
Locatie:sliedrecht
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door raymond coenraats » wo 20 feb 2013, 18:48

ik hoop dat dit mailtje naar julli niet mijn schuld is want ik opende de topic kritiek.
Zoals ik al aangegeven heb vind ik dat je wel mag discuseren over de winkel van de nbv (prijzen extr). Maar niet over de beheerders Zij doen dit op vrijwillige bassis. Als iemand iets vrijwillig doet is dit zelfs fantastisch Dhr. temp valt mij zelfs op twitter lastig. Het scheelt dat ik veel kan hebben maar ik snap dat mensen heel boos kunnen worden op dit soort mensen. nu maar hopen dat onze forumbeheerders dit voor ons blijven doen.

vr.gr. Raymond

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door maartenkleijne » wo 20 feb 2013, 19:13

Als vrijwillige medewerker van het eerste uur wil ik toch een paar punten op mijn manier samenvatten:

1. De vereniging sponsort het Forum als enige (omdat de andere verenigingen er geen trek in hadden, en geen van de vrijwilligers zin had om ook nog eens crowdsourcing op te gaan tuigen), maar de VBN bemoeit zich absoluut niet met de inhoud, en mag dat statutair ook niet. Sterker nog: er zijn wel eens thema's waarvan ik dan denk: 'jammer dat het verenigingsbestuur niet eens hierop reageert'. Zodoende is de inhoud van het Forum soms meer anti dan pro VBN. (Zelf ben ik trouwens -ook- ANI-lid.)

2. De redactie heeft absoluut geen behoefte inhoudelijk een stempel op de inhoud te drukken. Ingegrepen wordt er alleen onder twee condities:
-als er een flagrante overtreding van de fatsoensnormen van de forumregels is, in de zin van persoonlijke aanvallen en gescheld
-als sommige deelnemers door geziek en gegriep (of nutteloos gechat anders dan in bijenkroeg) zoveel irritaties veroorzaken dat gewaardeerde forumleden dreigen te gaan afhaken.

3. Het is inderdaad zo dat t gemiddelde redactielid minstens zo oud is als de gemiddelde imker, en dat de jongelui onder soms een andere stijl van communiceren hebben dan de 50plussers gewend zijn en waarderen. Maar jongelui: houdt er rekening mee dat de gemiddelde forumlezer 60+ is en misschien allergisch voor postmoderne leuterkonterij. Een beetje respect en begrip voor mensen die een 'grapje' kunnen verstaan als een belediging hoort erbij om het forum leuk te houden.

4. Het Forum is strikt democratisch onder voorbehoud van de regel: wie betaalt (met bloed, zweet en tranen in dit geval, niet in €€) bepaald. Iedereen mag er iets van gaan vinden maar daar wordt het alleen beter van als we met elkaar het werk doen, en ons niet van de wijs laten brengen door de stuurlui aan de wal.
Zelf ben ik een nogal lui redactielid en ik heb het grootste respect voor degenen die het meeste werk doen, en ik zou me kapot schamen als ik iets zou doen wat voor hen tegen het zere been was. (nou ja, soms doe ik t per ongeluk toch maar dan probeer ik snel mijn excuses aan te bieden)
gr,
m

Paul67
Berichten:457
Lid geworden op:do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds:2012
Aantal volken:0
Locatie:(L)
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door Paul67 » wo 20 feb 2013, 19:27

Ik wil hier ook wel even op reageren:

Op de eerste plaats, ik heb geen mailtje gekregen van wie dan ook, niet hier en ook niet op facebook.

Op de tweede plaats: dat er hulde wordt gebracht aan de mensen die dit forum beheren vind ik prima. Niks mis met
complimenten voor mensen die zich voor iets inzetten.

Maar overdrijven is ook een vak. Er zijn hier wel degelijk zaken waarvan ik persoonlijk vind dat die aan de kaak gesteld
mogen worden. Mits op een nette en fatsoenlijke manier!

Zo ben ik zelf van mening dat er nogal eens door bepaalde moderatoren een betweterig / verwijtend / vingertje wijzende manier wordt
gereageerd op wat sommige mensen hier vragen of zeggen. Er zit dan wel eens een toontje aan van: "wat dom dat je dat niet weet" of
"wat jij beweerd is totale onzin en ik weet het veel beter (want ik ben hier de meest ervaren imker)".
Daarnaast heb ik van moderatoren ook al eens gezien dat ze ronduit onbeschoft reageren op bepaalde berichten van anderen. Hierbij wordt nogal eens
totaal uit het oog verloren dat sommige mensen beginners zijn en dus wellicht wel eens iets 2 keer vragen of onbedoeld een beetje drammen.
Dat zijn wel zaken waarvan ik vind dat dat niet zou moeten kunnen. Ook als moderator (of imker met jarenlange ervaring) kun je je fatsoen gebruiken.

Dat er mensen nodig zijn die de boel goed moeten regelen op een forum lijkt me logisch. Maar autoritair gedrag daarbij vind ik persoonlijk erg storend.
Op een plek waar nogal wat mensen bij elkaar komen (al is het dan virtueel) zijn er maar 2 zaken echt van belang: het onderwerp van het forum...
en fatsoen! Mensen aanspreken over dat ze nauwelijks een goede bijdrage aan het forum leveren, of dat ze zich verschuilen onder een andere naam en dan bepaalde dingen melden (gewoon de eigen naam verplichten dan is dat opgelost!), of mensen op botte toon aanspeken op welk ander punt dan ook vind ik totaal belachelijk. Het zijn juist díe manieren van doen die het hier verzieken. Dat is althans mijn mening.

Fatsoen van iedereen en bescheidenheid van moderatoren...daar draait het volgens mij om! :be3:

groeten, Paul

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door Wim Joosten » wo 20 feb 2013, 22:05

raymond coenraats schreef:ik hoop dat dit mailtje naar julli niet mijn schuld is want ik opende de topic kritiek.
Zoals ik al aangegeven heb vind ik dat je wel mag discuseren over de winkel van de nbv (prijzen extr). Maar niet over de beheerders Zij doen dit op vrijwillige bassis. Als iemand iets vrijwillig doet is dit zelfs fantastisch Dhr. temp valt mij zelfs op twitter lastig. Het scheelt dat ik veel kan hebben maar ik snap dat mensen heel boos kunnen worden op dit soort mensen. nu maar hopen dat onze forumbeheerders dit voor ons blijven doen.

vr.gr. Raymond
Raymond,
geen van de beheerders neemt je iets kwalijk. Je mag best kritiek hebben en vragen stellen. Het gaat ook om de manier waarop. Voel je niet schuldig.
Met vriendelijke groet,
Wim

beethere
Berichten:234
Lid geworden op:za 29 apr 2006, 23:52
Imker sinds:1984
Aantal volken:9
Bijenras(sen):bastaard/Buckfast
Locatie:Woubrugge
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door beethere » wo 20 feb 2013, 22:43

Verdorie....
Nu blijkt maar weer eens dat ik niet belangrijk ben!, Heb ik verdorie weer geen mail van die gast gekregen... :-(

Maar nu zonder dollen: Ik heb alle waardering voor de vrijwilligers die de tijd erin steken om het forum in stand te houden of te modereren.
Ik vind het heel BIJzonder dat jullie er voor de "hobby" tijd steken in iets dat voor velen van ons gewoon een goede en actuele bron van informatie is. Als je het ergens niet mee eens bent hoef je niet te reageren, het MAG.
Maar doe het dan op een gewone manier, laat een ieder in zijn waarde. Wij allen zijn een afspiegeling van de imkersgemeenschap, het lijkt wel de samenleving, zoveel mensen zoveel meningen, maar dat houdt het levendig.

Johan(pseudoniem: beethere);-)

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten:305
Lid geworden op:vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds:1970
Aantal volken:50
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Vervelend maitje

Bericht door Jan Kruit » do 21 feb 2013, 11:31

Volg de discussie al een poosje en heb toch even de behoefte om te reageren.
Tmp 000 of hoe dan ook heeft wel bereikt dat we weer gaan reageren op zijn mail.
Zelf heb ik die mail ook gehad en laat ik nauw gelukkig een DELETE knop op mijn toetsen bord hebben.

Tenslotte: Laat de (vrijwillige) beheerders hun werk doen zoals ze dat tot nu toe altijd voortreffelijk hebben gedaan.

m.vr.imkersgroet
uit het Hoge Noorden

Jan Kruit
Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.bijenstanddedriehoek.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten