Koolzaad

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
wolfshape
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 mei 2009, 18:46
Locatie: Hulst, Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Koolzaad

Bericht door wolfshape » za 30 nov 2013, 12:20

Hallo Allemaal,

Komend seizoen wil deze toch niet meer helemaal beginnend imker eens zijn bijen naar een koolzaad veldje brengen. Als ik hier zo rond rij in de polder denk ik, JA! Dat zou een mooie plek zijn voor mijn kasten. Hoe speur ik de eigenaar van zo'n perceel op om toestemming te vragen?

Alvast hartelijk dank,

Met een vriendelijke groet,

Marco

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door semar » za 30 nov 2013, 16:02

volg de weg naar de dichtsbijzijnde boerderij en vraag het daar,
daar weet men vast meer dan wij hier op het forum??

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

wolfshape
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 mei 2009, 18:46
Locatie: Hulst, Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door wolfshape » za 30 nov 2013, 19:08

Dank!

Ik hoopte dat er zoiets als een online register zou bestaan waar je het e.e.a. zou kunnen nakijken...

Goed dan ga ik maar recht op mijn doel af :-)

Groetjes!

Ruinerweg
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Carnica F 1
Locatie: koekange
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door Ruinerweg » zo 01 dec 2013, 13:03

Lid worden van een vereniging!
De meeste verenigingen hebben een lijst met boeren die koolzaad verbouwen.

Groet,

Roel
http://www.ruinerimkers.nl

Ook voor informatie over drachtvelden/drachtcoördinatie, ook een gastlid kan hiervan gebruik maken!

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door bee-tree » zo 01 dec 2013, 15:40

Hallo Wolfshape, als je me belooft ernst van luim te onderscheiden en te waarderen, dan wil ik je
vraag beantwoorden. Dus ik wacht even op je reactie Bee3.

wolfshape
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 mei 2009, 18:46
Locatie: Hulst, Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door wolfshape » zo 01 dec 2013, 16:24

Roel, dank voor je reactie... Dat verenigingsverhaal heb ik hier gehad alleen maar ruzie...

Bee3, ik begrijp je reactie niet helemaal... Het is wel een serieuze vraag/probleem mocht je hier op doelen.

Groet!

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door bee-tree » zo 01 dec 2013, 17:14

Hallo Wolfshape,bedankt voor je reactie en het wachten. Ik kan me voorstellen dat je mijn vraag niet duidelijk vintdt.
Nu ter zake . Jouw probleem herken ik. Het is me jaren geleden in de mensenloze polder gelukt, de aandacht te trekken.
Het was op net zo een druilerige zondagmiddag als vandaag. Ideaal weer om ganzen te gaan bekijken en
reeën die zich te goed doen aan de wintertarwe en het koolzaad. In de verte van de Carel Coenraadpolder
zag ik enkele boerderijen. Massa's ganzen, het was vloed . Ik heb het vreten een poos aangezien. Toen stapte
ik uit de auto........onder enorm protest verkaste de zwerm , de dijk over.
Er naderde een rode bestelwagen, stopte, en er uit kwam een tevreden kijkendeboer, de eigenaar van het perceel.
We maakten een praatje over de wildschade en over mijn bijen en belangstelling voor vogels en het landschap.
Hij zou wel een plekje aan de kant van het perceel voor me reserveren. Aan de andere zijde had hij al 'n vaste imker.
Hij had er geen bezwaar tegen dat ik zijn land in liep. Hij hoorde niet tot dat soort boeren die inmiddels zeldzaam
aan het worden zijn , die meteen roepen ; "Gaank van mie laand oaf". Ik vermoedde dat hij in vogelaars een soort
vogelverschrikkers zag die de ganzen geen rust gunnen. Maar zo één ben ik niet. Dus Wolfshape, leg het zo aan.
P.S. Wat betekent je naam ? Loop je in de carnavalsoptocht in een wolfspak ? Trek dat aan als je bij het koolzaad staat. B3

wolfshape
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 mei 2009, 18:46
Locatie: Hulst, Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door wolfshape » zo 01 dec 2013, 21:01

Hallo B3,

Dank voor je uitgebreide, leuke reactie, de insteek en bijbehorende werkwijze zijn me nu geheel duidelijk...

Mijn nickname is een lang off-topic verhaal, zal ik jou en de rest van de groep niet mee vervelen. Als ik naar de nick: "B3" kijk moet ik overigens wel denken aan B2 de dove boef van Bassie en Adriaan, jij bent vast zijn opvolger :-)

Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten