Darrenraam

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

marten
Berichten:72
Lid geworden op:wo 24 jun 2015, 13:55
Imker sinds:2015
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfastbijen
Locatie:Sliedrecht
Contacteer:
Darrenraam

Bericht door marten » ma 20 jul 2015, 07:38

Hallo allemaal, :be9: :be9:

Ik heb nog steeds een darrenraam in mijn kast hangen, kan ik die nog even laten zitten of moet hij eruit.

Nog even een andere vraag, mijn kast is niet overbevolkt maar het is buiten de kast soms erg druk waar kan dit mee te maken hebben.

Gr Marten :hive:

renske
Berichten:356
Lid geworden op:zo 27 jun 2010, 20:24
Imker sinds:2010
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Elspeet
Contacteer:

Re: Darrenraam

Bericht door renske » ma 20 jul 2015, 09:29

Als je het darrenraat hebt om varroa af te vangen, moet je het eruit halen als het darrenbroed gesloten is.
Als het niet meer belegd wordt, kan je het er uit halen, dan kunnen ze de ruimte beter gebruiken voor werksterbroed. Ik gebruik zelf liever een vrijbouw raampje, dan kunnen ze zelf kiezen of ze darren of werksterbroed maken.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.

Gebruikersavatar
jroozenburg
Berichten:52
Lid geworden op:vr 17 apr 2015, 11:18
Imker sinds:2015
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Re: Darrenraam

Bericht door jroozenburg » ma 20 jul 2015, 16:13

bij mij zijn de bezig de legen darren raam te vullen met honing dit vandaag naar de bovenkast verplaatst en op de oude plek een nieuw broedraam met startstrip geplaatst ps. ik gebruik geen honingramen maat en bak,bij mij zijn alle ramen broedraam maat vindt ik makkelijker met wisselen

joselito
Berichten:2015
Lid geworden op:ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds:1979
Aantal volken:20
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Helchteren, België
Contacteer:

Re: Darrenraam

Bericht door joselito » ma 20 jul 2015, 17:39

als ze het raam vullen met honing heeft het geen zin om nog een strip te geven, tenzij je graag natuurbouw hebt. Darrenbroed zul je in deze kast niet meer krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ria van den Berg en 134 gasten