Honing verkopen, regels

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Eilandspolder
Berichten:45
Lid geworden op:ma 25 aug 2014, 11:41
Imker sinds:2014
Aantal volken:3
Bijenras(sen):Carnica
Contacteer:
Honing verkopen, regels

Bericht door Eilandspolder » do 03 aug 2017, 16:44

Dit jaar heb ik nogal veel honing kunnen slingeren.Ik overweeg om een gedeelte aan huis te gaan verkopen.Uiteraard ga ik voldoen aan de regels van de etiketten. Maar kan de gemeente nog moeilijk doen i.v.m vergunningen ???????

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Honing verkopen, regels

Bericht door Eddy Geurtsen » do 03 aug 2017, 19:29

In de Achterhoek zeggen we: "Vaak bu'j te bange!". Gewoon een bordje in de tuin: Honing te koop, en wachten op je klanten. Zelf heb ik goede ervaringen met een klein kraampje dat ik ergens buiten het dorp heb geplaatst, dichtbij een route van fietsknooppunten. Er staan vier potten honing in, een geldkluisje dat met een slot is bevestigd, er bovenop een gestileerd bijtje uit triplex, een bordje met honing te koop en een gelamineerd A4-tje met daarop een kleine beschrijving.
Ook voor dat kraampje heb ik nooit iets aangevraagd, trouwens ook nooit bij stil gestaan of dat zou moeten. Ik denk dat een gemeente wel betere dingen heeft te doen als honingkraampjes aanpakken....

Gebruikersavatar
Teake de Jong
Berichten:332
Lid geworden op:do 12 jun 2014, 04:06
Imker sinds:2014
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Buckfast F1 en bastaard
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Re: Honing verkopen, regels

Bericht door Teake de Jong » vr 04 aug 2017, 00:13

Bij ons zeggen ze ook wel: "ie mut nie verzoep'n veur ie water ziet" :be8:

Zo gauw/zo lang ik honing heb staat het bekende bordje "Honing van de Imker" aan de weg.
Ik heb veel aanloop van allemaal aardige mensen die me vaak het hemd van het lijf vragen over alles wat met bijen te maken heeft, heel leuk!

Teake
Laatst gewijzigd door Teake de Jong op vr 04 aug 2017, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof niet alles wat je denkt.

kolnerke
Berichten:69
Lid geworden op:zo 19 jul 2015, 15:40
Imker sinds:2016
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Carnica en bastaard
Locatie:Twente
Contacteer:

Re: Honing verkopen, regels

Bericht door kolnerke » vr 04 aug 2017, 10:32

Ik hou dit topic in de gaten.. niet voor de verkoop van honing maar om de gezegdes die langs komen :D

Voorzover ik weet mag je gewoon je honing verkopen. Zolang het niet extreem uit de hand loopt en je andere winkels in de weg loopt is er geen probleem.

Ik weet wel dat je geen koffie etc mag serveren (want dan val je onder een andere categorie en daar zijn ze niet blij mee, ook al is het maar een kopje per dag)
Zolang jij je honing aan de weg verkoopt is er niks aan de hand.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten