Honingkamer

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Wim_R
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 19:42
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Honingkamer

Bericht door Wim_R » do 02 jul 2020, 15:22

Is het nog zinvol om een extra Honingkamer (halfhoogsel Simplex) toe te voegen begin juli? Het idee was om de bijen straks enkel in te winteren op twee broedkamers (Simplex). De bijen hebben dus nog anderhalve tot twee maand om de extra Honingkamer te vullen. Dank voor het advies.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Honingkamer

Bericht door Jaap v.Popering » do 02 jul 2020, 15:58

Het is van hieruit niet te beoordelen hoe en wat de dracht in je omgeving nog te verwachten is .
Wij hebben nog wel wat te verwachten , wind en weder dienende drachtplanten voldoende .

Eddy Geurtsen
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Honingkamer

Bericht door Eddy Geurtsen » do 02 jul 2020, 16:10

Hier in de Achterhoek is de lindedracht afgelopen. De meeste imkers hier zullen na de oogst van de lindehoning hun slingers wel opbergen. Voor de imkers die naar de heide gaan, is het natuurlijk een ander verhaal. Er valt best flink wat regen, dus wie weet wat de heide gaat opbrengen....

Wim_R
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 19:42
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: Honingkamer

Bericht door Wim_R » do 02 jul 2020, 16:35

Jaap v.Popering schreef:Het is van hieruit niet te beoordelen hoe en wat de dracht in je omgeving nog te verwachten is .
Wij hebben nog wel wat te verwachten , wind en weder dienende drachtplanten voldoende .
Dank Jaap, ik begrijp het. Ik vrees dat ik het dan zal moeten ondervinden. Ook ik leer de dracht hier nog kennen. Volgens wat ik zie, zou de winterlinde (30 tal bomen) hier nog moeten bloeien (eind juli). Verder staat hier nog heel was sneeuwbes (die in bloei zal komen), braam/brem (in bloei), liguster en sproke. Ik denk dus dat er nog wel wat aan zit te komen. Is het niet zo, dan weet ik dat voor de toekomst. Ik zal de bak plaatsen en zien waar het toe leidt :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten