Heidedracht 2020

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
JEL
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 aug 2020, 17:20
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Bastaard, Buckfast
Contacteer:

Heidedracht 2020

Bericht door JEL » vr 21 aug 2020, 20:40

Hoi allemaal, weet iemand van jullie hoe het ervoor staat met de heidedracht op het moment?

Gert.valk
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 20:44
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Heidedracht 2020

Bericht door Gert.valk » wo 26 aug 2020, 16:08

Goedemiddag!

Ik sta vanaf 3 augustus op de Veluwe. Eerste week hadden ze nog vrijwel niets gedaan. De tweede week begonnen ze aardig te halen de derde week hebben ze goed gehaald en hebben sowieso allemaal een honingkamer grotendeels gevuld. Sommige zijn al aan de tweede honingkamer begonnen. Nu een paar regenachtige dagen maar als daar wat droge momenten met zon tussen zit zullen ze nog steeds wel halen verwacht ik. Eergisteren rook de heide heerlijk. zo had ze nog niet eerder geroken dit jaar. Wellicht kunnen ze volgende week de honing kamers afvullen :be9:
Misschien kunnen ze nog wat Honing uit de broedkamer omhoog slepen met deze 2 regenachtige dagen. . Hoewel zijn natuurlijk geneigd zijn om alles rond dat broednest op te slaan in dit jaargetijde. de koningin krijgt misschien weer iets meer ruimte om toch nog wat te leggen in deze dagen.

Ik ben ook benieuwd naar de ervaring van anderen!

Andere jaren zag je lange blogberichten over de Heidedracht. Nu is dat helaas minder...

henkwim
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 23:00
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Buckfast F1
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Heidedracht 2020

Bericht door henkwim » wo 26 aug 2020, 21:53

Hallo

Ik sta in Heerde dit jaar. De heide geurt hier nog heerlijk en de bijen vliegen als gekken. Helaas blijven de honingkamers nog leeg. In een volk zie ik dat ze boven het broednest honing beginnen op te slaan. Duimen dat ze nog even doorgaan.

Mvg Henkwim

JEL
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 aug 2020, 17:20
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Bastaard, Buckfast
Contacteer:

Re: Heidedracht 2020

Bericht door JEL » za 29 aug 2020, 10:41

Gert.valk schreef:
wo 26 aug 2020, 16:08
Goedemiddag!

Ik sta vanaf 3 augustus op de Veluwe. Eerste week hadden ze nog vrijwel niets gedaan. De tweede week begonnen ze aardig te halen de derde week hebben ze goed gehaald en hebben sowieso allemaal een honingkamer grotendeels gevuld. Sommige zijn al aan de tweede honingkamer begonnen. Nu een paar regenachtige dagen maar als daar wat droge momenten met zon tussen zit zullen ze nog steeds wel halen verwacht ik. Eergisteren rook de heide heerlijk. zo had ze nog niet eerder geroken dit jaar. Wellicht kunnen ze volgende week de honing kamers afvullen :be9:
Misschien kunnen ze nog wat Honing uit de broedkamer omhoog slepen met deze 2 regenachtige dagen. . Hoewel zijn natuurlijk geneigd zijn om alles rond dat broednest op te slaan in dit jaargetijde. de koningin krijgt misschien weer iets meer ruimte om toch nog wat te leggen in deze dagen.

Ik ben ook benieuwd naar de ervaring van anderen!

Andere jaren zag je lange blogberichten over de Heidedracht. Nu is dat helaas minder...
Ik heb niet de kans om te kijkeb, maar heb 2 volken staan op 1 BK en een BK als HK, hopen maar dat de twee volken ze vol slepen, ze hebben tot half september nog, ik sta zelf in Ermelo. Hopen dat ze nog wat halen kunnen

Gert.valk
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 20:44
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Heidedracht 2020

Bericht door Gert.valk » do 17 sep 2020, 09:13

Honing is eraf gehaald.
De 6 volken ga ik dit weekend ophalen.
45kg heidehoning
26kg mooi verzegelde raathoning.
Valt gelukkig nog aardig mee.
Afgelopen week zullen ze vast niet meer op de heide vliegen. Het ruikt ook niets meer.

Anderen ook nog wat kunnen halen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten