Thymovar en honingkamer

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

rdeimker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 11:23
Imker sinds: 0
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): 0

Re: Thymovar en honingkamer

Bericht door rdeimker » do 08 jul 2021, 10:12

Het wordt wel wat problematisch als je :naughty: gebruikt, zelf niet weet wat er in het product zit, wel naar de bijsluiter verwijst die je zelf nooit bekeken hebt kennelijk.

Het zorgt voor een onwelkom forum, brengt mythes de wereld in en je slaat daarnaast een modderfiguur.

Daarnaast is de TS er niet mee geholpen.

tomer
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Thymovar en honingkamer

Bericht door tomer » do 08 jul 2021, 11:19

rdeimker schreef:
wo 07 jul 2021, 17:09
Naar mijn idee is het advies alleen van toepassing voor gevulde ramen. Dit zodat het actieve bestanddeel Amitraz niet in de honing terecht komt.
rdeimker schreef:
do 08 jul 2021, 10:12

Het wordt wel wat problematisch als je :naughty: gebruikt, zelf niet weet wat er in het product zit, wel naar de bijsluiter verwijst die je zelf nooit bekeken hebt kennelijk.

Het zorgt voor een onwelkom forum, brengt mythes de wereld in en je slaat daarnaast een modderfiguur.

Daarnaast is de TS er niet mee geholpen.
Volgens mij hebben we het hier over Thymovar (actief bestanddeel thymol) en niet over Apivar (actief bestanddeel amitraz)

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Thymovar en honingkamer

Bericht door Jaap v.Popering » do 08 jul 2021, 15:10

rdeimker schreef:
do 08 jul 2021, 10:12
Het wordt wel wat problematisch als je gebruikt, zelf niet weet wat er in het product zit, wel naar de bijsluiter verwijst die je zelf nooit bekeken hebt kennelijk.
Geloof mij ....ondergetekende en Ad Staals kijken niet op een bijsluiter om iets te weten of neer te schrijven .
Wij hebben al zo lang ervaring dat wij dat wel weten ....MAAR ..ook wij vergissen ons wel eens .

rdeimker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 11:23
Imker sinds: 0
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): 0

Re: Thymovar en honingkamer

Bericht door rdeimker » do 08 jul 2021, 15:29

tomer schreef:
do 08 jul 2021, 11:19
rdeimker schreef:
wo 07 jul 2021, 17:09
Naar mijn idee is het advies alleen van toepassing voor gevulde ramen. Dit zodat het actieve bestanddeel Amitraz niet in de honing terecht komt.
rdeimker schreef:
do 08 jul 2021, 10:12

Het wordt wel wat problematisch als je :naughty: gebruikt, zelf niet weet wat er in het product zit, wel naar de bijsluiter verwijst die je zelf nooit bekeken hebt kennelijk.

Het zorgt voor een onwelkom forum, brengt mythes de wereld in en je slaat daarnaast een modderfiguur.

Daarnaast is de TS er niet mee geholpen.
Volgens mij hebben we het hier over Thymovar (actief bestanddeel thymol) en niet over Apivar (actief bestanddeel amitraz)
Ai, klopt.

Denk dat ik meer gelukkig ga worden van andere dingen dan hier reageren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten