voedersap nader bekeken

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:
Re: voedersap nader bekeken

Bericht door wilde » di 27 jan 2004, 23:19

Dag Manni,
Dat schuifje zou ik niet doen. De moer er in zetten is geen probleem, zeker niet als ze geknipt is. Zet ze midden op de raat en schuif het geheel direct dicht. Zet de roosters vast met 2 postelastieken. Dan kan er weinig misgaan.

De breedte van het latje weet ik hier achter mijn PC niet precies maar ik schat het op ca. 8 mm. Het komt niet zo nauw. De bedoeling is om wat extra ruimte tussen de raat en het rooster te hebben. Een verse raat zal nauwelijks buiten de latjes van het raampje uitsteken. Dan is er dus 8 mm ruimte om langs de cellen te lopen er die te beleggen. Ik zou het kunnen opmeten, maar het weer is op dit moment zeer onaangenaam.[:p] Ik moet er voor naar buiten, naar de schuur en dat doe ik dus nu maar niet.

Je moet er rekening mee houden dat bij gebruik van afstandsrepen een dergelijk raam met 2 roosters niet tussen 2 andere past. Daar moet je dus wat anders op verzinnen. Ik hang de bovenbak in dat geval tijdelijk even over op een oude bak met draaglijsten, waarvan ik er nog een paar heb.

Groetend, Albert

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten