Bericht
door flayed » zo 15 nov 2015, 00:44
Dag Samen,
Een beetje een pechjaar, mijn eerste eiland bevruchte zwarte koningin is helaas ingebald, grrr , op dat moment had ik geen originele moer meer, geluk help mij een andere bijen houder me aan een onbevruchte moer. Eind goed al goed.
Daar ik ook een stand bevruchte moer had besteld (zwart) heb ik meerdere malen gemaild wanneer meneer Basti van plan was deze moer te verzenden zodat ik voorbereidingen kon treffen, ook van wegen het in ballen van mijn eerste zwarte moer.
Helaas, geen antwoord,......
Tot slot maar eens gebeld, en ja hoor meneer Basti nam op, het verhaal vertelt en gevraagd voor een nieuwe moer, hij gaf aan dat ik dit op de mail moest zetten, oke zo gezegd zo gedaan.
Na lang wachten was het inmiddels oktober, na ja, niet echt meer een goede tijd om van ras over te stappen dus ik maar weer eens gebeld en gevraagd hoe het nu zat met die (wertschafts konigin) tot verbazing had hij mijn e-mail niet gekregen en is hij gestopt met het uitleveren van deze koniginen omdat het te veel werk was, maar omdat ik zo lang gewacht had en nu nog altijd geen zwarte bijen heb gaf hij mij de keus, of het geld terug of,..... Hij bood mij aan, een nieuwe eiland bevruchte koningin en drie onbevruchte koninginen aan!! ik heb hier geen nee op gezegd
En dat voor 0 eurotjes, nu maar hopen dat het volgend jaar een stuk beter gaat als dit jaar, toch wel weer veel geleerd.
Groeten John
www.resistantbees.com/index.html
www.apis-mellifera-mellifera.de/nigra--schwarze-melliferavariante/koch-mauensee-nigra-nigra/index.html
www.nordbiene.de/die-dunkle-biene-apis-mellifera-mellifera-schwarze-braune-biene-landbiene-heidebiene-waldbiene.html