EWK's vullen

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Plaats reactie
A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

EWK's vullen

Bericht door A.A. Staals » ma 27 apr 2020, 11:18

IMG_3195.JPG
Bij het vullen van EWK's is het belangrijk om 'n kluit suikerdeeg onder on het kastje te doen en dagelijks twee a drie keer met wat water te besproeien.

ad staals

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: EWK's vullen

Bericht door A.A. Staals » zo 03 mei 2020, 12:16

Om bijen te hebben voor het vullen van EWK 's voor bevruchting op eiland, maak ik een aantal kunstzwermen. Die maak ik op zodanig tijdstip dat wanneer ik ze nodig heb broedloos zijn.
Ik kwam daarbij een volk tegen waar twee gesloten doppen in stonden. Stille moerwisseling. Op foto is te zien dat ook na het maken van een kunstzwerm de wisseling gewoon doorgaat.
IMG_3290.JPG
ad staals

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: EWK's vullen

Bericht door A.A. Staals » za 09 mei 2020, 10:41

A.A. Staals schreef:
zo 03 mei 2020, 12:16
Om bijen te hebben voor het vullen van EWK 's voor bevruchting op eiland, maak ik een aantal kunstzwermen. Die maak ik op zodanig tijdstip dat wanneer ik ze nodig heb broedloos zijn.
Ik kwam daarbij een volk tegen waar twee gesloten doppen in stonden. Stille moerwisseling. Op foto is te zien dat ook na het maken van een kunstzwerm de wisseling gewoon doorgaat.
IMG_3290.JPG

ad staals
Gisteren 8 mei heb ik in dit volk een jonge (gemerkte, geel 45) koningin gegooid.
Vanmorgen gekeken of ze er nog was. Ze liep nog rond, Ik heb niet gekeken of de oude ook nog rondliep. Zien we later wel.

ad staals

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten