Korven te krijg

Zoek je iets of heb je iets aan te bieden? In deze rubriek kun je dan terecht. Alleen bijengerelateerde artikelen zijn toegestaan. Commerciële advertenties zijn niet toegestaan. De rubriek is voor particuliere imkers bedoeld, die iets op te ruimen hebben. Deze rubriek wordt automatisch opgeschoond. Berichten worden na een maand automatisch verwijderd.
Bart de Coo
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard, buckfast
Contacteer:

Korven te krijg

Berichtdoor Bart de Coo » di 22 okt 2019, 12:35

D3FABA89-3AC9-42D4-9D6D-02C4C8198EB1.jpeg
D3FABA89-3AC9-42D4-9D6D-02C4C8198EB1.jpeg (34.7 KiB) 200 keer bekeken
Ik weet tegenwoordig wat beter wat ik wil met korven en dus ben ik ze wat anders gaan vlechten en dus doe ik een paar ouwe weg.

Uiterst links, een buiskorf met gevlochten deksel. Hij is erg groot. Als je een beetje kan vlechten, dan zou je er een Boxmakorf van kunnen maken. Je moet nog zelf krammen maken.

Dan twee op elkaar gestapelde moerpotten, kleine korven voor een kernvolkje of een nazwermpje. In het voorjaar laten uitzakken in een broedbak, of in het vroege voorjaar een matige moer vermoorden en de moerpot met geteeld volkje bovenop het voergat zetten.

Dan vier productiekorven, eigenlijk vijf, maar de vijfde ontdekte ik pas toen de foto gemaakt was. Op de voorgrond een gerepareerde korf waarvan het dak kapot was. Druk er een rond plankje in of zo en hij doet het weer.

Dan een megakorf waar je géén bijen in moet stoppen. Leuk voor de sier.

Verder tien boogkorfraampjes en een vlechtstoel, ik denk voor een wilgentenenkorf of zo. Ik heb geen idee.

Gauw reageren graag. Ik wil ervan af en ik heb nu vakantie.

Stuur me maar mailtje, want mijn telefoon is geloof ik kapot: bartdecoo apenstaartje bartdecoo punt nl.

Groet,

Bart