Korven & latten

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Korven & latten

Bericht door Bart de Coo » zo 06 jan 2013, 13:50

Zeer geachte lezers en bijenvrienden,

De afgelopen jaren ben geregeld uitgenodigd om een lezing te komen houden. Die lezingen bevielen mij goed en ik kreeg sterk de indruk dat ik mijn gehoor evenmin verveelde. Ik wil mij dus aan u aanbieden als spreker. Met de bescheidenheid die mij altijd siert, mag ik mij zo zoetjes aan een 'veelgevraagd spreker' noemen. Ik vraag 75€, plus reiskosten.

De lezing die ik het vaakst houd, gaat over imkeren met lattenkasten. Mijn kennis over dit onderwerp blijft zich uitbreiden, mede dankzij de reacties tijdens en na de lezingen. Ik probeer mijn verhaal steeds verder te verfijnen.

De tweede lezing die ik voor u in de aanbieding heb, gaat over de historische imkerij met ronde korven. Ik heb de afgelopen jaren bijna alle historische publicaties over dit onderwerp opgedoken. Bovendien probeer ik al vanaf het moment dat ik begon met imkeren zelf te werken met korven, gelukkig met alsmaar toenemend succes. Ik ben zelfs al zeer ver met het schrijven van een compleet boek over dit onderwerp.

De derde en laatste gaat over het boek Van de Byen van Dirk Cluyt uit 1597. Over dit boek heb ik mijn afstudeerscriptie geschreven. Het biedt de moderne lezer een uniek inkijkje in de praktijk van het imkeren in de late middeleeuwen. Ik wijs u erop dat deze lezing nogal 'high brow' is. Het zou bijvoorbeeld fijn zijn als u een beetje thuis bent in de vaderlandse geschiedenis, de wetenschapsgeschiedenis en de cultuurgeschiedenis, amders staart u mij zo verbijsterd aan.

Met betrekking tot een van de bovengenoemde onderwerpen ga ik graag op herhaling. Ik krijg vaak vleiende reacties op mijn lezingen.

Iedere duur en tijdsverdeling is mogelijk. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar twee keer drie kwartier, maar alle andere vaianten en variaties zijn bespreekbaar.

Met een vriendelijke groet,

Bart de Coo,
bartdecoo@bartdecoo.nl

Ruinerweg
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Carnica F 1
Locatie: koekange
Contacteer:

Re: Korven & latten

Bericht door Ruinerweg » zo 02 mar 2014, 13:18

De afdeling Ruinen en Omstreken van de NBV heeft afgelopen vrijdagavond een schitterende avond - in Hotel Restaurant Kuik aan de Brink - met Bart de Coo over de lattenkast gehad. Er waren veel bezoekers uit een wijde omgeving die enthousiast op de spreker reageerden. En waar een geanimeerde discussie ontstond, in een ongedwongen sfeer!

Voorzien van een lattenkast en een PowerPoint presentatie werd het verhaal en de ontwikkeling van de lattenkast verteld. En ook welke aanpassingen etc.hij had gedaan!

Een zeer aan te raden spreker die garant staat voor een succesvolle avond: zeer aanbevolen!

Roel Broekman, secr. nbv afd. Ruinen.

P.S. Denkt u aan de boelavond op 28 maart a.s. in Zaal Kuik in Ruinen aan de Brink?

Ook inbrengen van goederen is nog mogelijk!

Zie http://www.ruinerimkers.nl

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Korven & latten

Bericht door Bart de Coo » ma 03 mar 2014, 18:48

:dance:

Komt allen naar de boelavond in Ruinen! En volgend jaar weer. En het jaar daarna weer.

Gebruikersavatar
KJvS
Berichten: 89
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 10:16
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 1
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Korven & latten

Bericht door KJvS » ma 03 mar 2014, 18:52

Bart de Coo schreef::dance:

Komt allen naar de boelavond in Ruinen! En volgend jaar weer. En het jaar daarna weer.
:dance: Ik zal er zijn :dance:
Kees-Jan

Ruinerweg
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Carnica F 1
Locatie: koekange
Contacteer:

Re: Korven & latten

Bericht door Ruinerweg » do 06 mar 2014, 16:45

Er staat inmiddels een kort verhaaltje over deze geslaagde avond op onze Website. Ook staan er een paar foto's bij!

roel

http://www.ruinerimkers.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten