Wat deed jij vandaag??? 2012

Hierin wordt een kopie van de berichtenreeks van Wat deed jij vandaag??? geplaatst. Er zouden hieruit nog wat berichten gefilterd worden om te bewaren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Hans van der Post. »

Goed idee foto's.
Neem aan dat je de bijenstal bij huis hebt staan? bofkont!!
!Hans.
Jannes

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Jannes »

Vanochtend een paar foto's toegevoegd.

Stalletje komt inderdaad achter ons huis. In de achtertuin.
De tuin grenst aan een natuurgebied, waar de uitvlieg richting mee is bepaald. (Zuid-Oost)

Als ik verder ben, zal ik nieuwe foto's plaatsen. Moet eigenlijk klaar voor de winter, maar heb alleen maandag's vrij...

De schuur is voor het materiaal, aan de voorkant komt een verbreedde overkapping, ongeveer 6Mtr breed waar ik achterde kasten langs kan lopen.
(de uitsparing in de lange muur, is voor een deur. Er naast komt een groot raam, zodat evt. belangstellenden kunnen meekijken zonder last te hebben van vliegende bijen)

Jannes
A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door A.A. Staals »

Afbeelding

kijken naar de luie bijen op de hei.

ad staals
Jannes

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Jannes »

Mooi om die ventilerende bijen te zien Ad, hopelijk komt je verwachting uit, en heb je een mooie voorraad Heidehoning.
Had vandaag ook willen kijken, maar het was me te warm om me in de bijenkap te steken.

Gisteren enorm lopen zweten. Eigenlijk véél te warm om je zo druk te maken...
Tóch mooi wat kunnen doen. Het gaat met die hitte niet snel maar gestaag. Ben om 10:30 begonnen, tot een uur of 2 was er prima te wezen. Toen kwam de koperen ploert om de hoek en steeg de temperatuur. Mijn motivering daalde...
Tóch maar doorgegaan en wandje voor wandje inelkaar geschroefd en opgezet. Als laatste de dakdragers geplaatst en omdat de temp. lekker was, ook enkele plaatjes van de overkappen gelegd.
Deze wordt aan de voorkant, (de linker voorzijdeZ) nog ongeveer 2 á 2,5 Mtr. breder, om een maximaal haalbare oppervlakte voor bijenvolken te creëren.
Aan één kant moet een 2e etage komen, zodat de afleggers daar onder kunnen staan en evt. kweekkastjes op de 2e etage kunnen staan. De resterende ruimte is dan voor max. 6 á 8 grote kasten.
Zo hoop ik een werkbaar geheel te maken, waar ik makkelijk in werk en al mijn volken mooi overzichtelijk kan opstellen. Nu staan ze overal, een bevriende agrariër heeft gelukkig veel ruimte en vindt het geweldig als ik mijn kasten achter zijn schuur plaats, maar thuis is tóch het mooist.

Probeer foto's te uploaden, maar krijg een melding dat ik aan mijn upload-quota zit, kan een sys.beheerder daar iets aan doen?? Of is mijn limiet bereikt? :be5:

Jannes
bee-aware
Berichten: 37
Lid geworden op: za 21 jul 2012, 01:08
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door bee-aware »

Dat zou zonde zijn jannes.
Want mooi wat je doet voor thuis voor je bijen.
Zeer eens met je dat dat het mooist is.
Genieten.
petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door petro »

Vandaag,eigenlijk alweer gister heb ik mijn volk gecontroleert die ik verenigd had met schudzwerm en ingevoerde moer.
Geen eitjes te zien,bijna al het broed uitgelopen.De cellen wel schoon maar niet gepoetst,dus niet klaar(glimmend) voor eventuele eitjes.
Raam eitjes ingehangen ter controle,als het volk toch moerloos blijkt,verenig ik het met er van af gekomen zwerm.
Petro.
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Wim Joosten »

Jannes schreef:Probeer foto's te uploaden, maar krijg een melding dat ik aan mijn upload-quota zit, kan een sys.beheerder daar iets aan doen?? Of is mijn limiet bereikt? :be5:

Jannes
Hallo Jannes.

Ik zie dat je via attachment upload en dat is aan beperkingen onderhevig. Foto's moet je via de voorpagina uploaden: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... 59&t=23980
Met vriendelijke groet,
Wim
Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Ewout »

Wim, is het geen idee om de attachment upload mogelijkheden te vergroten? Dat is stukken gemakkelijker (je hoeft dan niet eerst helemaal naar andere pagina's, code kopieren, etc.). Er is dan weliswaar geen centrale gallerij, maar ik vraag me af of dat veel uitmaakt...
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Wim Joosten »

Ik heb het maximum voor het hele forum verhoogd. Het maximum aantal bijlagen per bericht is 3.
Met vriendelijke groet,
Wim
Jannes

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Jannes »

Kijk, dat is handig.
Ik persoonlijk vind het veel handiger via de attachements te uploaden.
Past meer in mijn patroon van denken... :lol:

Zal nieuwe foto's maken als er vorderingen zijn.

Jannes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten