Wat deed jij vandaag???

Hierin wordt een kopie van de berichtenreeks van Wat deed jij vandaag??? geplaatst. Er zouden hieruit nog wat berichten gefilterd worden om te bewaren.
Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Wat deed jij vandaag???

Bericht door buzzer » di 11 okt 2011, 18:31

Lijkt me leuk eens te lezen wat anderen zoal uitspoken op deze donkere dagen en ook wel wat ze doen als de zon schijnt... Maak je nieuwe kasten, renoveer je oude, ga je met de meisjes naar de dierenarts of what ever..........
Ik heb vandaag een zonnewassmelter gemaakt ..... voor als het weer mooi weer wordt!!!
Wat erg leuk zou zijn om van je speciale activiteiten een foto bij te voegen.
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Oude Essink » di 11 okt 2011, 19:33

ook wel wat ze doen als de zon schijnt
Je gelooft het of niet; om 7 uur in de ochtend kwam ik met de boot uit Corsica in Marseille aan; vandaar naar mijn plekje in Zuid Frankrijk gereden en in Cucuron een leuk marktje bezocht; vervolgens in openlucht gezwommen en buiten gegeten; een boekje gelezen en tussendoor een paar keer het forum bezocht. eind van de week keer ik naar Maurik terug en maak eerst de tuin winterklaar en daarna zie ik wel, maar daar vroeg jij nog niet naar. Overigens zag ik op Corsica op de Bougainville de kolibrievlinder vliegen en de Zwartblauwe houtbij.

Afbeelding
Ook dit is herfst.

hennie oes

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door buzzer » di 11 okt 2011, 19:56

Jouw forumnaam zou dus moeten zijn :hennie bofbibs du Luberon.......... :D
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Arnold
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 13:35
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Arnold » di 11 okt 2011, 21:13

buzzer schreef:Lijkt me leuk eens te lezen wat anderen zoal uitspoken op deze donkere dagen en ook wel wat ze doen als de zon schijnt... Maak je nieuwe kasten, renoveer je oude, ga je met de meisjes naar de dierenarts of what ever..........
Ik heb vandaag een zonnewassmelter gemaakt ..... voor als het weer mooi weer wordt!!!
Wat erg leuk zou zijn om van je speciale activiteiten een foto bij te voegen.
school, en even bij de kasten gekeken.
zou je mij een tekening en lijstje met materialen die nodig zijn om een zonnewassmelter te maken in een pb willen/kunnen sturen?

Groet Arnold
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst

pieter1
Berichten: 444
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:43
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door pieter1 » wo 12 okt 2011, 08:19

Bezig een nieuw huis te bouwen!

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door buzzer » wo 12 okt 2011, 17:26

Hoi Arnold, tekening zonnewassmelter kun je vinden door bij Google /afbeelding gewoon zonnewassmelter in te vullen. Je krijgt dan vanzelf een aantal sites waar je de tekening kunt printen/downloaden. Ik ben me wel kapot geschrokken van de totaalprijs bij gebruik van nieuwe materialen..... €65..... Ik heb wel e.e.a. aangepast, o.a. de isolatie aan de zijkanten laten vervallen en de trespaplaat in de bak al schuin geplaatst zodat deze minder rechtop hoeft te staan.
Een uitzethoutje aan de achterkant gemaakt om de kast schuin te zetten.
Verder een ruit van plexiglas gebruikt ivm gewicht. Vanavond hier thuis theorieles imkeren en zal eens vragen of er behoefte is om de kast te huren voor bijv. € 5 per twee dagen.. :P
Zal morgen een foto maken en plaatsen, dan heb je een indruk.
Alle begin is (bij) zonder honing.

TubaLeoVoet
Berichten: 125
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 16:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door TubaLeoVoet » do 13 okt 2011, 13:43

Vandaag, gisteren, morgen en alle andere werkdagen,
... ben ik gaan werken natuurlijk,
jaja, sommige imkers zijn nog niet met pensioen... :(

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door buzzer » do 13 okt 2011, 18:25

Als je met (vroeg)pensioen bent heb je ook een heel druk leven.... Iets om naar toe te werken!!! :dance:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Arnold
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 13:35
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Arnold » do 13 okt 2011, 22:51

TubaLeoVoet schreef:Vandaag, gisteren, morgen en alle andere werkdagen,
... ben ik gaan werken natuurlijk,
jaja, sommige imkers zijn nog niet met pensioen... :(
zelfde hier, alleen ga ik 1 dag naar school :P
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Franschman » do 13 okt 2011, 23:52

Ja Hennie, hier in Frankrijk is het weer nog fantastisch en ik ben vandaag bezig geweest met de zonnewassmelter= cerificateur Oude en wasmotverdachte raat opgesmolten. Met die hoge temperaturen hier kan ik twee ladingen per dag 'doen' Aanwezige wasmot wordt 'gebraden 'uit alle hoeken en gaten.Dus je gaat echt weer schoon beginnen. Ik heb hierveel last van Grote wasmotten en spitsmuizen. Mijn schoorsteenmethode werd verpest door spitsmuizen die het horrengaas doorvraten en zo de deur openzetten voor die verdomde wasmot..Ik heb nu extra metaalgaas ervoor geplaatst en dat werkt !

Wat dat betreft doen de Franse wasmotten denken aan DSK ( Dominique Strauss Kahn) de 'gevallen' minister die aan een kamermeisje heeft gezeten in de VS. OOk in France is hij bekend als rokkenjager en links heeft het moeilijk omdat deze gedoodverfde presidentskandidaat definitief is afgevoerd.
Wasmotten lijken ook gek op sex en reproductiepogingen want als je er eenmaal een hebt zit je hele ratenvoorraad vol met vretende wormen die zich letterlijk omhoog vreten en ook door raampjeshout vreten. Piepschuim is al helemaal geen probleem. Grote wasmotten, een ramp !!

Zonnewassmelter. Hoe maak je die ?
Het is eenvoudig. Kijk even onder cerificateur
De mijne heeft een 'glas'van veranda plastic. geperst kunsstof uit 'vierkante buisjes bestaand'. Je kan het hier overal kopen. Zorg voor een inhoud waar je makkelijk een bepaalde raampjesmaat in kan opsmelten. Spuit de ledige ruimte vol met purschuim. Let op : niet te veel want dat spul zet geweldig uit en kan de smeltplaat doen opbollen. Die smeltplaat maak je door bv de multiplex plaat de bekleden met een aluminium plaatje. Je kan ook trespa nemen.
Doe je voordeel met mijn tips. Laat maar eens horen wat je ervan vindt. :think:
Laatst gewijzigd door Franschman op vr 14 okt 2011, 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast