Inzetten van je computer bij het imkeren

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
pieter1
Berichten: 444
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:43
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door pieter1 »

Ik zit nu zelf de online software van Beetight.com te bekijken, dit ziet er erg mooi en handig uit. Wat ik vooral handig vind is de app voor android zo kan ik via de site per kast barcodes printen en deze op de kasten plakken. Met mijn telefoon kun je deze labels scannen en direct alle noodzakelijke dingen invoeren behorende bij diezelfde kast. Daarnaast kun je per kast dingen inplannen waar je dan op je telefoon weer herinneringen voor krijgt. Ook de oogsten kunnen goed worden geregistreerd waarbij dan batchnummers worden gegenereerd zodat je de betreffende serie potjes snel kunt achterhalen. De kosten voor dit alles bedragen 11 euro per jaar.
Zijn er hier meer imkers die dit gebruiken?
Gebruikersavatar
jawi
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 28 apr 2008, 16:06
Imker sinds: 2008
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door jawi »

Kijk, dit is een mooie ontwikkeling. Gebruik van nieuwe middelen om het imkeren makkelijker te maken!
Ik ga het gelijk proberen.
Jan-Willem
Gebruikersavatar
iloy
Berichten: 24
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 14:13
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door iloy »

ik heb me ook al aangemeld voor deze beetight pro applicatie. € 11,00 p./jr zijn de kosten niet.
Het ziet er goed uit, vooral de extra (android, apple) app. die ik op mijn samsung android telefoon kan gebruiken.
Ik ga het in ieder geval een jaartje testen.

ps. er is ook een gratis versie om 6 kasten te beheren, maar dan zonder android app.

gr iloy
www.Imkerij-Roerdalen.nl
Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door Jeroenvt »

Zit wel altijd met propolis op mijn htc.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl
Gebruikersavatar
marcv
Berichten: 122
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 17:07
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door marcv »

Ik neem nota's en verwerk die dan achteraf in mijn zelf gemaakte MS Access toepassing. Het afgelopen jaar heb ik zeer veel genoteerd; ik denk dat het dit jaar iets minder zal worden :be1:

In België moeten we voor het Voedselagentschap heel wat informatie kunnen tonen als er controle komt: standplaatsen kasten, traceerbaarheid: alles wat je inkoopt en verkoopt, varroa behandelingen, lotnrs honing, ...
Mijn bedoeling was dus om geen dubbel werk te moeten doen en naast de kastkaarten nog eens alle informatie in lijsten bij te houden voor het voedselagentschap. Het programma maakt die lijsten "vanzelf" vanuit de ingevoerde kastkaarten. Het is nogal snel in elkaar geklutst en niet erg gebruiksvriendelijk, dus nog heel wat werk aan vóór ik het aan iemand anders zou kunnen doorgeven. En ik weet niet of het er zal van komen om een en ander te verbeteren: hangt van tijd en zin af 8-)
willy kestemont
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 19:26
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door willy kestemont »

Hallo,

Vroeger werkte ik ook met een zelfgemaakt Access programma. Het is nog steeds te downloaden via deze link: http://home.scarlet.be/~ym070752/VIBBO/ ... mkerij.htm

Sinds ik overgestapt ben naar een Apple computer kan ik het Access programma niet meer gebruiken en heb ik iets in "Numbers" in elkaar geknutseld. Mensen met een mac die het graag hebben om te gebruiken of inspiratie op te doen om zelf iets te maken mogen me een privé bericht sturen. Dan mail ik het Numbers programma met plezier door.

Programma's zoals Beetight en dergelijke heb ik ook uitgetest, maar steeds vond ik de zelfgemaakte beter. Dat komt natuurlijk omdat je er enkel inzet wat je zelf belangrijk vind en ook gebruikt. In de kant en klare programma's zitten steeds functies die je niet gebruikt en andere die je er wel graag zou in hebben ontbreken dan weer.


Groetjes,

Willy
willy kestemont
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 19:26
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Inzetten van je computer bij het imkeren

Bericht door willy kestemont »

Misschien is dit een tip:
http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopi ... =7&t=24555

Groeten,

Willy
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten