Mobiele slingeruimte

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:
Mobiele slingeruimte

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 22 aug 2014, 11:40

Dit honingtopjaar heeft mij doen twijfelen of ik zo wel verder wil met al het gesleep van honingbakken.
Nu zit ik zelfs in de luxepositie dat al mijn honing voor mij wordt geslingerd, maar ik moet nog wel mijn bakken naar het slingerlokaal brengen.
Auto in, auto uit. Het is niet meer plezant.

Ik zou daarom best wel op locatie een slingerruimte willen hebben. Ik heb genoeg ruimte op mijn standen om zo'n lokaal daar neer te zetten. Ik kan dan met kleine bakjes van 6 ramers de ramen naar het slingerlokaal brengen. Slingeren en dan de ramen meteen weer op de volken zetten. Geen gesleep met zware bakken. Ik zat dan te denken aan een klein loempiawagentje waarin die vietnamezen hun loempias goudgeel en krokant bakken. Maar hoe doe je dat met de stroom? Kan zoiets op een auto? batterij? Hoe lang kan je daar een slinger op laten draaien?

Wie kent een imker met zoiets?

gr.
JP

Santtu Pikkarainen
Berichten:1083
Lid geworden op:do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds:2010
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Ermelo
Contacteer:

Re: Mobiele slingeruimte

Bericht door Santtu Pikkarainen » vr 22 aug 2014, 13:11

Voor stroom kan je een generator gebruiken. Als wagen kan je ook aan een bouwkeet of oude caravan denken, is misschien net iets groter.
Gat in de imkermarkt?

Freek
Berichten:775
Lid geworden op:za 03 dec 2005, 10:02
Imker sinds:1984
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Mobiele slingeruimte

Bericht door Freek » vr 22 aug 2014, 17:10

Generator van de Lidl van topcraft is top hij is 2600 watt. Heb zelf zo een voor als ik bij de bijen moet klussen er is daar geen electriciteitsnet. Hij is alleen zwaar met benzine erin zo'n dertig kilo.
Freek

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Mobiele slingeruimte

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 22 aug 2014, 17:27

Gat in de imkermarkt?
Dat lijkt me niet. Enkel iets voor de grotere imker. Toch? Of voor een vereniging.
JP

remolen
Berichten:509
Lid geworden op:wo 06 aug 2008, 22:46
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Assen
Contacteer:

Re: Mobiele slingeruimte

Bericht door remolen » vr 22 aug 2014, 19:18

Je moet gewoon niet zeuren man! honing rijkdom.. mag je best een beetje moeite voor doen met wat gesleep.

:D :D :D :D

Gebruikersavatar
sailor1957
Berichten:173
Lid geworden op:zo 30 mar 2014, 22:42
Imker sinds:1981
Aantal volken:7
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Re: Mobiele slingeruimte

Bericht door sailor1957 » vr 22 aug 2014, 21:16

Jelte Pieter Dijkstra schreef:Dit honingtopjaar heeft mij doen twijfelen of ik zo wel verder wil met al het gesleep van honingbakken.
Nu zit ik zelfs in de luxepositie dat al mijn honing voor mij wordt geslingerd, maar ik moet nog wel mijn bakken naar het slingerlokaal brengen.
Auto in, auto uit. Het is niet meer plezant.

Ik zou daarom best wel op locatie een slingerruimte willen hebben. Ik heb genoeg ruimte op mijn standen om zo'n lokaal daar neer te zetten. Ik kan dan met kleine bakjes van 6 ramers de ramen naar het slingerlokaal brengen. Slingeren en dan de ramen meteen weer op de volken zetten. Geen gesleep met zware bakken. Ik zat dan te denken aan een klein loempiawagentje waarin die vietnamezen hun loempias goudgeel en krokant bakken. Maar hoe doe je dat met de stroom? Kan zoiets op een auto? batterij? Hoe lang kan je daar een slinger op laten draaien?

Wie kent een imker met zoiets?

gr.
Een oude caravan kopen?

Groet,
Jos

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten