Online imkerwinkels

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Arie75
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 17 jun 2015, 00:19
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Arie75 »

Even een update over mijn bestelling.....

Enkele items zijn nu geleverd (waarde totaal ca €45)
Het restant (ca €60) heb ik gister over gebeld. Dat wordt nageleverd..... Hopelijk komt dat snel. Het is inmiddels 7 juli. Bestelling gedaan begin juni. Ongelooflijk.
Het zou op zich handig zijn voor andere imkers om deze rotte appel te mogen benoemen.....
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Het restant (ca €60) heb ik gister over gebeld.
Als je telefonisch contact hebt gehad, neem ik toch aan dat je dan ook vraagt wat de reden is voor de
late levering...toch? Stel dat de shop problemen heeft om bepaalde producten aangeleverd te krijgen
doordat hun éigen leverancier niet thuis geeft...dan kun je in elk geval niet meteen zeggen dat het
een slechte online shop is... Lijkt me.

Mvgr P
Arie75
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 17 jun 2015, 00:19
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Arie75 »

Ja dat hij zelf met toeleveranciers problemen heeft zou kunnen. Maar vanaf dag 1 ben ik voorgelogen. Hij melde bij mij 1e belletje dat hij het verzonden had. Dat was al een leugen. Zeg dan gewoon er zijn problemen met de toelevering van product x en y. Mail (2x) is nooit beantwoord. Telefoon is er naast gelegd. Mijn nummer werd niet opgenomen, andere nummers wel. Terwijl ik altijd netjes ben geweest en ook niet ongeduldig. Zelf heeft hij nooit gebeld of gemaild. Alleen als ik contact opnam (en ik kreeg wel iemand aan de lijn).
Inmiddels had ik het product elders gekocht en dus heb ik nu geen haast. Ik wacht wel af, maar inmiddels is dat 5 weken. Dat verwacht je niet.
Hiervoor zouden andere imkers gewaarschuwd kunnen/moeten worden vind ik.
peter-koi
Berichten: 424
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 19:19
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Nieuw lekkerland.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door peter-koi »

Ik zal geen naam noemen maar als ik iets bestel doe ik dat bij een winkel uit Middelburg.
En daar is het altijd dik in orde en mooi op tijd.

Groet Peter.
A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door A.A. Staals »

Paul67 schreef:
Het restant (ca €60) heb ik gister over gebeld.
Als je telefonisch contact hebt gehad, neem ik toch aan dat je dan ook vraagt wat de reden is voor de
late levering...toch? Stel dat de shop problemen heeft om bepaalde producten aangeleverd te krijgen
doordat hun éigen leverancier niet thuis geeft...dan kun je in elk geval niet meteen zeggen dat het
een slechte online shop is... Lijkt me.

Mvgr P
Het probleem speelt al jaren. Wat zoeken op internet en je vindt hem wel.

ad staals
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Wim Joosten »

Ik heb neut38 verbannen van het forum. Hij houdt zich niet aan de regels en dan is er geen plek voor hem op dit forum. Ik had eerder al gesteld dat er geen namen of andere verwijzingen genoemd mogen worden op het forum.
Met vriendelijke groet,
Wim
peter-koi
Berichten: 424
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 19:19
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Nieuw lekkerland.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door peter-koi »

Dus iemand die een ander wil waarschuwen is zelf de pineut.


Groet Peter
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Wim Joosten schreef:Ik heb neut38 verbannen van het forum. Hij houdt zich niet aan de regels en dan is er geen plek voor hem op dit forum. Ik had eerder al gesteld dat er geen namen of andere verwijzingen genoemd mogen worden op het forum.
Dus iemand die een ander wil waarschuwen is zelf de pineut.
Op één of andere manier vind ik dit, net als Peter, toch ook niet helemaal in de haak....
Mensen worden hier behoedt voor aanschafproblemen. Daar is geld mee gemoeid. Inmiddels is ook al gebleken
dat meerdere mensen problemen hebben met die online shop. Je kunt ook proberen om daar dan gezamelijk iets
tegen te doen in plaats van een "klokkeluider" te bannen denk ik. En persoonlijk heb ik er ook niet veel problemen mee
als de naam genoemd wordt. Nu wist ik die al via Ad Staals, maar toch. Als "we" met z'n allen vinden dat die winkel niet
oké is, kun je dat best zeggen.

En dan toch even wat kritische vragen over die regels. Wie bepaalt die eigenlijk? Wim Joosten alleen?
Bent u, zeg maar, de baas van dit forum? Bent u degene die bepaald of er voor iemand geen plek meer is op het forum?
Ben ik toch benieuwd naar eigenlijk. Bovenstaande quote van u klinkt me eerlijk gezegd nogal dictatoriaal in de oren.............

Hoe dan ook, mooie zondag nog.
Mvrgr P
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Hoi Wim,

met hoe jij het mes in dit forum soms zet, ben ik allerminst blij mee. Dit is niet de eerste keer dat ik dat zeg! Dit kan op een heel andere manier ook worden opgelost. Ik erger me aan jou handelen. De censuur die je toepast op dit forum is buitengewoon irritant!
JP
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Wim Joosten »

Deze neut38 had zich net geregistreerd voor dit forum en in de enige drie berichten, die hij plaatste ging de naam van die online imkerwinkel noemen. Ik had eerder gesteld dit niet te willen en toch doet hij dit willens en wetens.
Ik ben inderdaad de beheerder van dit forum en ik word er ook op aangesproken als bedrijven of personen zwart gemaakt worden op dit forum. Een half jaar geleden dreigde iemand zelfs juridische stappen te ondernemen. Nu gebeurt er weer iets dergelijks. Als iemand problemen met een bedrijf heeft vind ik dat dit niet via het forum moet gebeuren.
Laster en smaad is bij de wet verboden. Een bedrijf kan ten gevolge hiervan ten onder gaan. Ik sta niet toe dat dit via dit forum gebeurt.
Met vriendelijke groet,
Wim
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten