Online imkerwinkels

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Sorry maar, als meerdere personen bewijzen hebben van slecht handelen van die man, kun je dat niet
smaad en laster noemen............
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

En buiten dat...ik vind het nogal wat dat dus blijkbaar 1 persoon hier bepaalt wat er kan en niet kan op dit forum.
Een forum wordt normaalgesproken gemaakt door en met de mensen die er lid van zijn...en dan is de inspraak nul?
Merkwaardig.
Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Erick »

Ik heb zelf nog geen problemen gehad met imker materiaal te bestellen online en toch vind ik als internet winkels hun klanten "bedonderen" in welk manier dan ook, zoals het niet of veel te laat leveren van bestelde artikelen of dat de service nauwelijks of niet geleverd wordt, toch genoemd mogen worden, zijn de web winkels er niet mee eens dan moeten zij bewijzen dat zij aan alle verplichtingen hebben voldaan.

Dat er een keer iets fout kan gaan daar heb ik alle begrip voor en als je dan contact zoekt met de web winkel en alles wordt duidelijk gemaakt dan heb ik daar vree met, maar als ik met leugens opgescheept wordt of geen antwoord krijg en dit bij meerdere imkers gebeurt dan is het toch logisch dat er tegen gewaarschuwd wordt.
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV
Stephan
Berichten: 143
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 12:04
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Stephan »

Wim Joosten schreef:Deze neut38 had zich net geregistreerd voor dit forum en in de enige drie berichten, die hij plaatste ging de naam van die online imkerwinkel noemen. Ik had eerder gesteld dit niet te willen en toch doet hij dit willens en wetens.
Ik ben inderdaad de beheerder van dit forum en ik word er ook op aangesproken als bedrijven of personen zwart gemaakt worden op dit forum. Een half jaar geleden dreigde iemand zelfs juridische stappen te ondernemen. Nu gebeurt er weer iets dergelijks. Als iemand problemen met een bedrijf heeft vind ik dat dit niet via het forum moet gebeuren.
Laster en smaad is bij de wet verboden. Een bedrijf kan ten gevolge hiervan ten onder gaan. Ik sta niet toe dat dit via dit forum gebeurt.
Sorry hoor wim, je vond het blijkbaar niet nodig om op mijn PB te reageren en als ik dit dan lees verslik ik me toch.
Je gooit het simpel op neut38 ... maar je vond het ook nodig mijn post te verwijderen, terwijl hier geen naam in vernoemd werd.

Laster en smaad is bij de wet verboden - Mensen oplichten ook, ook al heb je een online bijenzaak. En zoals er al werd aangegeven ..dit is geen laster en smaad .. bewijzen genoeg.

Een bedrijf kan ten gevolge hiervan ten onder gaan - Hij gaat niet ten onder aan een forumpost, maar aan zeer slechte service, leugens en afspraken niet nakomen.

juridische stappen te ondernemen
- Hij juridische stappen ondernemen?? De mensen die zijn bedonderd horen juridische stappen te ondernemen.

Sorry hoor maar ik ben het hier helemaal niet met je eens ..... waarom zou je op een bijenforum geen mensen mogen waarschuwen voor rare bedrijfjes zoals (?) .

Er staan BTW geen namen in vermeld, dus ik hoop dat je mijn bericht dit keer kan laten staan.

MVG Stephan

EDIT**** En die forumban meteen, dat was wel heel erg overdreven.... geef hem een fikse waarschuwing als je vind dat hij te ver gaat... een UNBAN zou netjes staan.
Laatst gewijzigd door Stephan op zo 17 jul 2016, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Erick schreef:Ik heb zelf nog geen problemen gehad met imker materiaal te bestellen online en toch vind ik als internet winkels hun klanten "bedonderen" in welk manier dan ook, zoals het niet of veel te laat leveren van bestelde artikelen of dat de service nauwelijks of niet geleverd wordt, toch genoemd mogen worden, zijn de web winkels er niet mee eens dan moeten zij bewijzen dat zij aan alle verplichtingen hebben voldaan.

Dat er een keer iets fout kan gaan daar heb ik alle begrip voor en als je dan contact zoekt met de web winkel en alles wordt duidelijk gemaakt dan heb ik daar vree met, maar als ik met leugens opgescheept wordt of geen antwoord krijg en dit bij meerdere imkers gebeurt dan is het toch logisch dat er tegen gewaarschuwd wordt.
Eens.
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door ErikS »

Erick schreef:Ik heb zelf nog geen problemen gehad met imker materiaal te bestellen online en toch vind ik als internet winkels hun klanten "bedonderen" in welk manier dan ook, zoals het niet of veel te laat leveren van bestelde artikelen of dat de service nauwelijks of niet geleverd wordt, toch genoemd mogen worden, zijn de web winkels er niet mee eens dan moeten zij bewijzen dat zij aan alle verplichtingen hebben voldaan.

Dat er een keer iets fout kan gaan daar heb ik alle begrip voor en als je dan contact zoekt met de web winkel en alles wordt duidelijk gemaakt dan heb ik daar vree met, maar als ik met leugens opgescheept wordt of geen antwoord krijg en dit bij meerdere imkers gebeurt dan is het toch logisch dat er tegen gewaarschuwd wordt.
En de mogelijkheid tot elkaar waarschuwen bestaat, in de vorm van een pb, zoals ook duidelijk aangegeven.
Denk dat het uitgangspunt van de beheerder correct is, geen belangen van partijen schaden via het forum, en ook niet in een grijs gebied treden. Discussie erover is prima, het is een forum, maar we zijn allemaal te gast en uiteindelijk is de gastheer "de baas". En niemand zit te wachten op juridische ingewikkeldheden (bv. de auteursrechten van foto's.....) over een onderwerp dat de energie en aandacht afleid van beheer van het forum.
Ben persoonlijk van de heldere regels, soepel zijn met toepassen maar ook duidelijke sancties als de regels niet gerespecteerd worden. En als iemand zich willens en wetens niet aan de gestelde regels houdt, (ik weet niet of hij van een pb gebruik gemaakt heeft,) volgt een sanctie. Lijkt me helder. Voor mijn smaak is de sanctie wel hard, denk dat in het algemeen tijdelijk bannen een goed middel is en wil het weer naar voren brengen, maar begrijp de opwinding niet. (nog niet? :) )

Grtz,

Erik.
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

het is een forum, maar we zijn allemaal te gast en uiteindelijk is de gastheer "de baas".
Dat betekent in mijn ogen dat dus 1 persoon op een forum alles voor het zeggen heeft en daar ben ik het niet mee eens.
Een forum bestaat juist door leden en of bezoekers, sterker nog: wordt gemaakt door leden / bezoekers,
dus zonder die mensen kun je de baas spelen zoveel je wil. Dan gaat het niet lukken met je forum.

Ik ben dus van mening dat mensen hier inspraak zouden moeten hebben. Zeker de mensen die regelmatig aanwezig zijn.

En wat de zaak van die leverancier betreft: los het maar als volgt op: vraag aan de leden via een poll of ze vinden dat een
naam open en bloot besproken mag worden. En handel vervolgens naar het resultaat.
Je kunt natuurlijk zeggen wat je wil over juridische stappen etc., maar ondertussen zijn er vast nog een aardig aantal mensen
die bij die man bestellen en wellicht ook in de problemen komen. Dat vind ik persoonlijk zwaarder wegen dan het argument van
juridische stappen. Door die houding wordt iemand die niet fatsoenlijk zaken doet beschermd, terwijl goedwillende klanten de
dupe blijven zijn. Dat vind ik niet kunnen. Dat is de omgekeerde wereld.

Mvrgr P
joostY79
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 17:02
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 11
Bijenras(sen): Carnica in Golzkast
Locatie: Genk (België)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door joostY79 »

Als ik even mag reageren: ik heb zelf een forum gehad, nog ietsje actiever als dit.
Als er dan met schadeclaims wordt gegooid van vele tienduizenden euro's, dan let je echt wel op.
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Dat is dus precies zo'n omgekeerde redenatie.
Je kunt ook van alle klanten de bewijzen verzamelen en hem via een aangetekende brief namens iedere gedupeerde manen
tot teruggave van geld of wat dan ook.
Dan gaat HIJ wel opletten.

Mvrgr P
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Wim Joosten »

Paul67 schreef:
Dat betekent in mijn ogen dat dus 1 persoon op een forum alles voor het zeggen heeft en daar ben ik het niet mee eens.

Mvrgr P
Zo is het dus wel. Ik ben eindverantwoordelijke en ik handel daar naar. Inspraak enz. is mogelijk en daar wordt meestal ook wel wat mee gedaan. Op dit forum sta ik geen acties toe tegen bepaalde figuren. Die eerder voorgestelde poll heeft dus geen enkele zin en zal ik ook direct verwijderen.
Verder wil ik je nog wijzen op de regels waar je tijdens je registratie akkoord op hebt gegeven:
Je gaat akkoord met het volgende: geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel georiënteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen, die de van toepassing zijnde regels en/of wetten schenden die gelden voor je land, het land waar “Bijenhouden.nl” is gehost of de internationale wetgeving. Het plaatsen van dergelijke berichten kan ertoe leiden dat je met onmiddellijke ingang en permanent wordt verbannen van dit forum. Tevens kan je serviceprovider worden ingelicht. De IP-adressen van alle berichten worden opgeslagen om deze voorwaarden te kunnen waarborgen. Je gaat er mee akkoord dat “Bijenhouden.nl” het recht heeft om ieder onderwerp te verwijderen, te wijzigen, te sluiten of te verplaatsen wanneer zij dit nodig achten.
Met vriendelijke groet,
Wim
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten