Online imkerwinkels

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Stephan
Berichten: 143
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 12:04
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Stephan »

Het plaatsen van een recensie is helemaal niet strafbaar ... even googlen geeft duidelijkheid.

https://webwinkelrecht.nl/reclame/wat-t ... n-klanten/

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 9&t=121032

Jammer dat je zo extreem tekeer gaat Wim .......verwijderen van berichten en zelfs overgaan tot een ban.
Je had net zo goed een waarschuwing kunnen posten en het topic kunnen locken ... was wel wat vriendelijker geweest naar de forumleden.

Je moet het eens van zijn kant zien....eerst word hij genaaid door een webwinkel daarna krijgt hij een ban op zijn bijenforum... :shock:

MVG Stephan
Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Erick »

Stephan schreef:Het plaatsen van een recensie is helemaal niet strafbaar ... even googlen geeft duidelijkheid..........
Mits goed onderbouwd mag het dus ten alle tijden en overal op het web...........
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Wim Joosten »

Stephan schreef:Het plaatsen van een recensie is helemaal niet strafbaar ... even googlen geeft duidelijkheid.

https://webwinkelrecht.nl/reclame/wat-t ... n-klanten/

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 9&t=121032

Jammer dat je zo extreem tekeer gaat Wim .......verwijderen van berichten en zelfs overgaan tot een ban.
Je had net zo goed een waarschuwing kunnen posten en het topic kunnen locken ... was wel wat vriendelijker geweest naar de forumleden.

Je moet het eens van zijn kant zien....eerst word hij genaaid door een webwinkel daarna krijgt hij een ban op zijn bijenforum... :shock:

MVG Stephan
Interessant. Er wordt ook gesproken over dat ervaringen waarheidsgetrouw moeten zijn. En dat is niet altijd zo. Voorheen heeft concurrentie op het forum bepaalde personen zwart gemaakt. Later bleek dit dus de concurrentie te zijn.
Als iemand wat te zeggen hééft over een bepaald bedrijf, dan niet op dit forum. Geen reclame, ook geen anti-reclame.
Neut38 heeft zich mijn inziens doelbewust geregistreerd voor dit forum om tegen mijn ingestelde regel toch het bedrijf bij naam te noemen. Hij wist van mijn regel af en dan toch doen. Waarom dan nog een keer waarschuwen?
Met vriendelijke groet,
Wim
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Nou nou...........................................................................
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door ErikS »

Stephan schreef:Je moet het eens van zijn kant zien....eerst word hij genaaid door een webwinkel daarna krijgt hij een ban op zijn bijenforum... :shock: MVG Stephan
Hij kon stoom afblazen en klankborden op het forum. Probleem is een incident gezien de reputatie van andere webwinkels en grote pech voor de persoon. De forumleden die van de rand en de hoed willen weten kunnen via een pb de info krijgen. Helemaal goed, daar is een "ontmoetingsplaats" voor, informatie wordt gedeeld en geen partijen of forum kunnen geschaad worden zo.
En dat er een heldere lijn wordt getrokken bij reclame / anti reclame is gebruikelijk. Geen strijd over of tegen derden via een forum / ontmoetingsplaats. Eenieder die wil publiceren / reclameren kan dat doen, maar moet zelf het medium regelen en ook de gevolgen (positief en/of negatief) op de schouders nemen. Lijkt me ook logisch.
Ik ben van nature vrij recalcitrant maar houd me ook aan regels, ook als ik het er niet mee eens ben, daar zijn we volwassen mensen voor. De forumleden zijn gelijk, maar een forum is geen democratie, er is een persoon die zijn tijd erin steekt, de verantwoording neemt (en de gevolgen draagt) en ook zijn eigen regels kan stellen en volgen.
Laatst gewijzigd door ErikS op di 19 jul 2016, 10:02, 5 keer totaal gewijzigd.
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door ErikS »

Paul67 schreef:Dat is dus precies zo'n omgekeerde redenatie.
Je kunt ook van alle klanten de bewijzen verzamelen en hem via een aangetekende brief namens iedere gedupeerde manen
tot teruggave van geld of wat dan ook.
Dan gaat HIJ wel opletten.

Mvrgr P
:angelic-whiteflying: :D :be1: :be3: :be8: :be9: OPROEP! OPROEP! OPROEP! :be9: :be8: :be3: :be1: :D :angelic-whiteflying:
Hierbij wil ik graag alle forumleden vragen hun ervaringen (incluis bewijzen van slecht handelen) met online imkerwinkels naar Paul67 te sturen. Hij heeft een goed plan om de slechte winkels tot de orde te roepen. Graag voor de vakantie insturen zodat hij er ook mee aan de gang kan!
Paul, ik vind het een prima idee en initiatief van jouw kant en zou je graag van info voorzien, ik heb alleen geen negatieve ervaringen met online internetwinkels. Veel succes met het opstellen van de genoemde brief en de opvolging. MvG, Erik.
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

Hierbij wil ik graag alle forumleden vragen hun ervaringen (incluis bewijzen van slecht handelen) met online imkerwinkels naar Paul67 te sturen. Hij heeft een goed plan om de slechte winkels tot de orde te roepen. Graag voor de vakantie insturen zodat hij er ook mee aan de gang kan!
Paul, ik vind het een prima idee en initiatief van jouw kant en zou je graag van info voorzien, ik heb alleen geen negatieve ervaringen met online internetwinkels. Veel succes met het opstellen van de genoemde brief en de opvolging. MvG, Erik.
Gesteld dat ik dat zou willen doen, ik ben 49 en prima in staat om dat dan zelf te doen.
Daar heb ik jouw "hulp" echt niet bij nodig.
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door ErikS »

Paul67 schreef:
Hierbij wil ik graag alle forumleden vragen hun ervaringen (incluis bewijzen van slecht handelen) met online imkerwinkels naar Paul67 te sturen. Hij heeft een goed plan om de slechte winkels tot de orde te roepen. Graag voor de vakantie insturen zodat hij er ook mee aan de gang kan!
Paul, ik vind het een prima idee en initiatief van jouw kant en zou je graag van info voorzien, ik heb alleen geen negatieve ervaringen met online internetwinkels. Veel succes met het opstellen van de genoemde brief en de opvolging. MvG, Erik.
Gesteld dat ik dat zou willen doen, ik ben 49 en prima in staat om dat dan zelf te doen.
Daar heb ik jouw "hulp" echt niet bij nodig.
Jammer van mijn spontane initiatief dan weer :D ,
er had meer daadkracht en gevoel voor humor tegenover kunnen staan maar het moet nog even bezinken misschien......?
Paul67
Berichten: 457
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door Paul67 »

:hand:
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Online imkerwinkels

Bericht door ErikS »

Paul67 schreef::hand:
Als ik het symbool (talk to the hand) goed begrijp is een vorm van initiatief van me gevraagd waar bij voorbaat niets mee gedaan gaat worden, ik laat dit graag aan me voorbij gaan. :D
Wil je alleen complimenteren met je symboolkeuze, een opmerkelijk goede bevestiging van weinig gevoel voor humor.
Je daadkracht laten we ons / laat ik me graag door verrassen.
Mvg Erik.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten