Vervuild kunstraat 2.0

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat 2.0

Bericht door ErikS »

Jaap v.Popering schreef:
Frank Olde Daalhuis schreef:Je zou er dan 2 hoeken af moeten snijden, anders maken ze van BK-formaat eenvoudig HK-formaat.
ErikS » 01 dec 2016 19:55
Cool! inderdaad, niet aan gedacht en zou zomaar kunnen.


Denken jullie nu echt dat een verkoper zijn naam zo maar te grabbel zal gooien . :think: Wij hebben dit aan de producent te danken en niet aan de verkopers .
Klopt Jaap. Ik verwacht persoonlijk niet dat een legitieme verkoper dit risico zou lopen en schreef ook bewust producent in mijn post.
Maar ook de producent kan een pak aanvullen en opnieuw verpakken, of versnijden naar een ander formaat en opnieuw verkopen, mogelijk naar een ander land.
Maar ik verwacht ook niet dat een legitieme producent dit zal doen. Dat is zakelijk gezien het begin van het einde omdat er meerdere aanbieders zijn en alle imkers alert zullen zijn op kwaliteit van de kunstraat.
Blijft over de niet legitieme producent en of handelaar...... Daar hoeven we weinig warme gevoelens voor te koesteren naar mijn mening.
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat 2.0

Bericht door ErikS »

@Tomer, Ik heb je een pb gestuurd. MVG Erik.
en inderdaad, is het niet de taak voor de imkers, maar we hebben wel een rol in het geheel. En daar kunnen we verstandig gebruik van maken van die rol. Domweg ja-knippen en voorover bukken is niet mijn aard.
Frank Olde Daalhuis
Berichten: 68
Lid geworden op: di 17 mar 2015, 13:21
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Carnica P en F1
Locatie: Losser
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat 2.0

Bericht door Frank Olde Daalhuis »

Beide reacties van mij waren ironisch bedoeld.. het nadeel van 'het geschreven woord' dat dit niet helemaal goed overkomt.
Ik denk er het mijne van en ga straks in de kerstvakantie aan het knutselen met eigenbouw watergekoelde kunstraatpers. Om zodoende onafhankelijk te worden van kunstraat van de wereldmarkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat 2.0

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Om zodoende onafhankelijk te worden van kunstraat van de wereldmarkt.

:be3: :be3: :be3:

The independent me.
JP
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten