zorgimkerij ®BIJ

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:
Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » za 06 dec 2008, 19:39

In overleg met busmaatschappij ARRIVA en de gemeente Geldermalsen hebben we vanaf september 2008 een bushalte bij de imkerij. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. Een aantal deelnemers reist nu zelfstandig vanaf het station Geldermalsen. De eerste reizigers werden met vlag binnengehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » za 06 dec 2008, 19:45

Iedere woensdag is er een teken - schildermiddag op de imkerij onder leiding van een kunstenaar/vrijwilliger. Alles natuurlijk in het teken van de bloemmetjes en de.....De belangstelling is groeiend. Afgelopen woensdag waren er 6 mensen aan de slag. In de zomermaanden wordt er buiten getekend en geschilderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » za 06 dec 2008, 20:03

Ten slotte een blik in "de Korf". Hier wil ik het maar even bij laten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ambrosius, (onlangs gekocht op de "imkerbeurs" in Houten) en de kaarsjes die we van Kees en Jannitha Verrips cadeau kregen na hun bezoek aan onze imkerij in april

chaussie
Berichten:97
Lid geworden op:do 24 jan 2008, 17:23
Locatie:Deventer
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door chaussie » zo 07 dec 2008, 19:14

Hallo,

mag ik vragen hoe het zit met de financiering ? werken jullie met vrijwilligers, op basis van pgb ?

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » zo 07 dec 2008, 20:25

Jazeker, dat mag je.

Onze organisatie heeft productieafspraken gemaakt voor dit dagbestedingproject. Onze cliënt -medewerkers zitten in ZIN. Dat is zorg in natura. Je kunt dat vergelijken met een PGB. Een PGB wordt alleen door de cliënt zelf beheerd. Met een PGB koopt een cliënt zorg in. In ons geval betaalt het zorgkantoor ons rechtstreeks uit op basis van dagdelen. Hoeveel dagdelen nodig zijn bepaalt de zorgvraag. Een aanvraag doet een hulpverlener met een de cliënt en wordt gedaan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) . Het aantal dagdelen per cliënt varieert van 2 tot 9 per week waarbij 9 dagdelen het maximum is. De clienten zijn bij ons dus niet vrijwillig aanwezig. Ze hebben overigens wel bewust gekozen voor deze vorm van dagbesteding. Een aantal van onze clienten heeft er zelfs een vaste betrekking bij een collega zorginstelling voor opgezegd om bij ons te mogen werken. Dat noemen wij de concurrentie op de markt. Dat is een discussie apart want zelf ben ik absoluut geen voorstander van deze ontwikkelingen.

Henk Benjamins
Berichten:8
Lid geworden op:za 27 mar 2004, 22:32
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door Henk Benjamins » ma 08 dec 2008, 13:48

chaussie schreef:
Hallo,

mag ik vragen hoe het zit met de financiering ? werken jullie met vrijwilligers, op basis van pgb ?


Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » ma 08 dec 2008, 14:59

Henk, wat is je vraag?

Bij "de Ouwe Stok" las ik van jouw hand; ik zie nog niet een stel oudjes met rollator en in een rolstoel bijen naar drachtvelden brengen"

Goed dat je reageert. Zo kunnen we het hebben over beeldvorming. De deelnemers nodigen je graag uit een dagje mee te helpen op onze zorgimkerij. Er zijn er die je na afloop graag met eigen auto naar huis brengen. Ik hoop dat je het tempo bijhoudt. Vandaag hebben we wilgen geknot.......met de handzaag!

zoem zoem de bij
Berichten:121
Lid geworden op:di 20 sep 2005, 20:42
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door zoem zoem de bij » ma 08 dec 2008, 15:38

Zeer mooi iniatief waar je mee bezig bent" chapeau"


je ziet daar vrolijke mensen .

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » ma 08 dec 2008, 18:01

Henk,

Samen met de clienten zijn de kasten naar de wilgen en het fruit gesjouwd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: zorgimkerij ®BIJ

Bericht door dickvanleeuwen » di 09 dec 2008, 18:54

Over beeldvorming, de clienten lezen het imkerforum mee, voor hen die niet kunnen lezen, lezen wij voor. Zij bepalen welke foto's er worden geplaatst.

Hier drie van mijn clienten.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten