warre kasten

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:
Re: warre kasten

Bericht door AndreasH » wo 14 apr 2010, 08:40

(APENSTAART)lWPisa,

Die moderne acculaders zijn heel vaak kortsluit beveiligd. En da's dus wat je doet als je zo'n snijdraad maakt. Ik gebruik zelf een figuurzaag waar ik het een oud zaagje in stop en dat flink laat gloeien. Dan brand je tenminste je fikken niet. :-)

Btw, dat druppel-laden doet'ie pas als de accu vol is....

ACE
Berichten:46
Lid geworden op:zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: warre kasten

Bericht door ACE » wo 14 apr 2010, 10:46

Is een soldeerpistool niet een oplossing ?

voorbeeld >> http://www.nedis.nl/images/products/WEL-9200UC.JPG

Dr Dodo
Berichten:8
Lid geworden op:za 10 apr 2010, 21:02
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: warre kasten

Bericht door Dr Dodo » wo 14 apr 2010, 12:47

LWPisa schreef:
Slim, een acculader heb ik. Wel zo'n moderne druppellader. Het is een cm of 5 dik.

Nog een vraag, hoe lijm je hout en eps aan elkaar op een niet giftige manier?

L


Wij gebruiken normaal gesproken PUR om EPS op hout te verlijmen, maar of dat giftig is??????

(lijkt mij wel)

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten:148
Lid geworden op:di 26 mei 2009, 16:25
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Re: warre kasten

Bericht door O Peatey » do 15 apr 2010, 10:16

EPS oftewel piepschuim kun je uitstekend snijden met een hittedraaadje. En die draadjes hebben we allemaal, namelijk het draad om raampje mee in te smelten. Maak een soort boogcontructie (van hout wat dat geleid niet) en span daar een stuk(je) draad in en zet dat vast met een paar spijkerstjes of m3 boutjes. Zet op de spijkers of boutjes een (auto)acculader en hup je hebt een elctrische piepschuimfiguurzaag.
Vroeger maakte ik op die manier vleugels voor mijn radiografische modelzweefvliegtuigen, die daarna weer voorzag van een fineer- en epoxylaag.
Succes,
Pieter

LWPisa
Berichten:1528
Lid geworden op:di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds:1997
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Carnica, mellifera, bastaard
Locatie:Soest
Contacteer:

Re: warre kasten

Bericht door LWPisa » do 15 apr 2010, 17:31

PU (poly-urethaan) is chemisch behoorlijk inert geloof ik, als de "vrije" cyanaten na droging verdampt zijn gebeurt er niet veel mee. Ik zal eens naar meer data zoeken. Weet jij of jullie pur een sterke geur heeft die lang aanhoudt?

Misschien is het ook te schroeven in het geval dat alle bruikbare lijm bijengevaarlijke residuen oplevert?

L

Dr Dodo
Berichten:8
Lid geworden op:za 10 apr 2010, 21:02
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: warre kasten

Bericht door Dr Dodo » do 15 apr 2010, 19:49

LWPisa schreef:
PU (poly-urethaan) is chemisch behoorlijk inert geloof ik, als de "vrije" cyanaten na droging verdampt zijn gebeurt er niet veel mee. Ik zal eens naar meer data zoeken. Weet jij of jullie pur een sterke geur heeft die lang aanhoudt?

Misschien is het ook te schroeven in het geval dat alle bruikbare lijm bijengevaarlijke residuen oplevert?

L
De geur, is binnen een paar uur weg, is het ook al bijna uitgehard!
150 kg/m3 is niet te schroeven, breekt uit namelijk!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten