De imker en zijn kosten

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
De imker en zijn kosten

Bericht door Oude Essink » di 06 apr 2004, 15:27

De imker en zijn kosten
Een discussiestuk over een meer bedrijfsmatige aanpak van het hobbyimkeren; ik plaats het in deze rubriek omdat ook de finantiële kant een onderdeel van de bedrijfsmethode is.

Als iemand, zoals deze dagen weer gebeurde, tegen mij zegt: die fruittelers misbruiken ons, antwoord ik "eigen schuld, dikke bult'

Imkerij Westland
Berichten:143
Lid geworden op:do 21 feb 2002, 13:12
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De imker en zijn kosten

Bericht door Imkerij Westland » vr 16 apr 2004, 15:16

Hennie,

Tot nu toe geen reactie op je artikel is wel erg tekenend. Ik moet bekennen dat ik gisteren ook 9 volken op het fruit heb gebracht zonder hiervoor een vergoeding te vragen. Waarom? De fruitkweker zit dicht in de buurt, heeft 11 hA "goed" fruit en de volken waren op dit moment toch niet nodig voor voor andere bestuivingsteelten. Kortom wellicht een potje honing en de volken groeien lekker op het fruit.
Ik moet erbij vertellen dat deze fruitkweker nooit eerder bijen in zijn bongert heeft gehad, kortom een vergoeding vragen was dus onbespreekbaar.


Ondanks deze uitspatting vraag ik normaal wel een vergoeding maar een vetpot is het niet. Je hebt gelijk de prijs wordt bepaald door de bestuivingsimkers onderling. Nu ligt de werkelijke verhuuurprijs voor staand glas, veel lager dan de advies prijs door de bedrijfsraad gesteld, ook dit doen we ons zelf aan.

Wie neemt de eerste stap om z'n prijs voor met name de verhuur eens tot een acceptabel niveau op te trekken? Ik heb het idee dat op dit moment van de bij mij in de buurt actieve bestuivingsimkers (5), niemand deze stap durft te maken om te voorkomen een deel van de markt te verliezen.

gr

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten