beecam

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Paul67
Berichten:457
Lid geworden op:do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds:2012
Aantal volken:0
Locatie:(L)
Contacteer:
Re: beecam

Bericht door Paul67 » zo 05 mar 2017, 22:11

Ik heb helemaal geen verstand van hoe zo'n camera precies werkt, maar vind het idee geweldig.
Kan me iemand uitleggen hoe zoiets werkt?

Kun je bijvoorbeeld een camera in een kast plaatsen en vervolgens op 10 km afstand via je laptop
naar de live-beelden kijken?
Werkt het systeem draadloos?
Wat kost zoiets?

:think: :think: :think:

Gr P

Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten:398
Lid geworden op:zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

beecam

Bericht door gijs.v » ma 06 mar 2017, 06:59

Uiteraard zijn er draadloze systemen mogelijk, als er een draadloos netwerk aanwezig is. Wordt een beetje kostbaar om de camera in de bijenstal uit te rusten met een 3G/4G verbinding.

Als er woningen in de buurt zijn, kan je aanpappen met een woning die dicht genoeg in de buurt is, om daar wifi toegang te krijgen.

Op zich wel een leuke overweging in verband met evt. Vandalisme en voor het leuk.


Gijs met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tieme
Berichten:1962
Lid geworden op:vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds:2003
Aantal volken:25
Bijenras(sen):Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie:De Krim, Nederland
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door Tieme » ma 06 mar 2017, 08:59

Mijn camera werkt met een kabel. Dus niet met een draadloos netwerk. De afstand tot de schuur waar de televisies staan is een meter of 50. Dat is ook het maximale bereik met een kabel schijnt.

Paul67
Berichten:457
Lid geworden op:do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds:2012
Aantal volken:0
Locatie:(L)
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door Paul67 » ma 06 mar 2017, 09:30

Mijn camera werkt met een kabel.
Wat is het merk camera dan en type?

En televisies? Ik begrijp dus dat u de beelden op tv kunt bekijken maar niet via een livestream op internet?

Gr P

Paul67
Berichten:457
Lid geworden op:do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds:2012
Aantal volken:0
Locatie:(L)
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door Paul67 » ma 06 mar 2017, 09:33

Uiteraard zijn er draadloze systemen mogelijk, als er een draadloos netwerk aanwezig is. Wordt een beetje kostbaar om de camera in de bijenstal uit te rusten met een 3G/4G verbinding.

Als er woningen in de buurt zijn, kan je aanpappen met een woning die dicht genoeg in de buurt is, om daar wifi toegang te krijgen.

Op zich wel een leuke overweging in verband met evt. Vandalisme en voor het leuk.
Dus het zou mogelijk zijn om:
een draadloze camera te gebruiken, en dan via wifi van een huis in de buurt de beelden op een laptop te zien?
Maar is het dan ook mogelijk om die beelden op een website te zetten zodat iedereen ze kan zien? Hoe?

Gr P

victort
Berichten:158
Lid geworden op:za 09 apr 2016, 22:20
Imker sinds:2010
Aantal volken:7
Bijenras(sen):Buckfast, Carnica en Bastaard
Locatie:Riemst
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door victort » ma 06 mar 2017, 09:36

Kroese schreef:He, interessant. ik heb al vaker naar die raspberry pi zitten kijken, technisch gezien dan, maar niet in combinaties met camera's. Vertel eens wat meer.
Nou, vrij simpel, je sluit een 5 MP camera aan op de module, evt nog andere camera's via usb. Vervolgens kan je met code (het meeste werk) het gedrag gaan bepalen. Motion detection, bewaren of verzenden beelden, gestuurd op tijd of op temperatuur. Je kan het zo gek niet bedenken. Volgens mij in totaal 26 sensors..

Gebruikersavatar
Tieme
Berichten:1962
Lid geworden op:vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds:2003
Aantal volken:25
Bijenras(sen):Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie:De Krim, Nederland
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door Tieme » ma 06 mar 2017, 15:45

Het merk is Foscam. Maar volgens mij maakt dat niets uit. Gewoon zoeken naar een goedkope en proberen.

Live streamen kan wel, maar dat moet je willen. Ik zie niet in waarom ik dat zou doen.

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door Kroese » ma 06 mar 2017, 16:50

victort schreef:
Kroese schreef:He, interessant. ik heb al vaker naar die raspberry pi zitten kijken, technisch gezien dan, maar niet in combinaties met camera's. Vertel eens wat meer.
Nou, vrij simpel, je sluit een 5 MP camera aan op de module, evt nog andere camera's via usb. Vervolgens kan je met code (het meeste werk) het gedrag gaan bepalen. Motion detection, bewaren of verzenden beelden, gestuurd op tijd of op temperatuur. Je kan het zo gek niet bedenken. Volgens mij in totaal 26 sensors..
Ohh, da's simpel, :think: bedankt. ik had ook al weer op internet gezocht, en zag dat er inmiddels ook al weer snellere zijn (64 Bits).

Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten:398
Lid geworden op:zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

Re: beecam

Bericht door gijs.v » ma 06 mar 2017, 20:53

Tieme schreef:Mijn camera werkt met een kabel. Dus niet met een draadloos netwerk. De afstand tot de schuur waar de televisies staan is een meter of 50. Dat is ook het maximale bereik met een kabel schijnt.

Een neterkkabel mag maximaal 100m zijn. Goede reden om een ip-camera te nemen. Grotere afstanden zijn natuurlijk met glasvezel te halen maar dan wordt de apparatuur weer een stuk duurder.



Gijs met Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten