Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door Piet Jager » do 29 nov 2007, 17:37


Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door marc » za 01 dec 2007, 17:55

Mijn excuses over 'de sluier' die er over de nieuwe DB kast hangt. Het is nu eenmaal een ongemak van de gekozen aanpak, er werden te veel mensen bij betrokken die je niet allen in de hand kan houden.
De DB kast zal voor januari 2008 zijn, ik zal het niet nalaten in dit forum daarover tijdig meer te vertellen.
De Simplex kast zal voor later op het jaar zijn, daarover wil ik jullie een practisch vraagje voorleggen via poll, graag jullie mening. Tot binnenkort

Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door marc » za 15 dec 2007, 14:20

Ik heb even gereageerd op het onderswerp 'bodem open of dicht' omdat dit één van de grondslagen was om te gaan nadenken over een nieuwe kast. Ik zal niet altijd de tijd hebben om op 2 fronten te antwoorden.
Veel vragen over de nieuwe bijenkast en uiteraard ook bijenkasten in het algemeen zullen daarom beantwoord worden op de eigen site waar er plaats voor werd gemaakt onder forumvorm.

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door Piet Jager » vr 11 apr 2008, 21:58

De DB kast zal voor januari 2008 zijn, ik zal het niet nalaten in dit forum daarover tijdig meer te vertellen.
Komtíe d'r of komtíe d'r niet?

!Piet

zoem zoem de bij
Berichten:121
Lid geworden op:di 20 sep 2005, 20:42
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door zoem zoem de bij » za 12 apr 2008, 10:06

jazeker piet,de dadant blatt plus is reeds verkrijgbaar de simplex plus nog een paar weken geduld.

Indien interesse mail gerust naar Marc Missotten.

luc
Berichten:49
Lid geworden op:ma 01 okt 2007, 11:00
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door luc » vr 25 apr 2008, 10:30

De DB plus kast is helemaal nog niet verkrijgbaar. Ik wacht samen met heel wat anderen op onze kasten die aanvankelijk begin april beloofd waren !
Volgens mensen die er dichter bij staan was er een conflict tussen de matrijzenmaker en ir. Missotten omdat de matrijzenmaker de ingewikkelde bodem achteraf niet meer wilde maken aan de vooropgestelde prijs en vereenvoudigingen voorstelde waarop Missotten niet in wilde gaan. De zaak zou vorige week juridisch opgelost zijn : de matrijzenmaker moet binnen de 14 dagen de bodemmatrijs klaar hebben zonder aanpassingen.
Wij zouden onze kasten begin mei moeten hebben, hoop ik ?

labrador
Berichten:288
Lid geworden op:ma 03 apr 2006, 22:24
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Tipje sluier Belgische 'pluskast' opgelicht?

Bericht door labrador » vr 25 apr 2008, 12:04

de kast wordt derhalve verkocht voor een BODEMPRIJS......

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten