Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:
Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Eddy Geurtsen » za 28 sep 2013, 12:54

Stekerig of stekelig, ik begrijp niet waarom mijn reactie als "een beetje flauwe kritiek" wordt afgedaan.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 28 sep 2013, 13:58

Ik zal het uitleggen.
Ferry zette een prachtig filmpje op het forum er er komt meteen flinke kritiek op (en waarschijnlijk ook nog eens van imkers die niet eens met Segeberger imkeren?). Dat is toch een beetje flauw. Bovendien veel van de kritiekpunten is al bekend. Op elke (nieuwe) kast is er wel kritiek te geven. Ook snijdt een groot deel van de kritiek geen hout, maar daar kom ik later nog op, indien ik genoeg tijd heb.
De Segeberger is een prachtige kast en ik imker er al jaren mee. Maar waar is waar, de kast heeft (veel) tekortkomingen die uitgebreid beschreven zijn op dit forum en waar ik het in grote mate mee eens ben. Juist op dit punt, de toetsers en bellen of de prullaria van de binnendeksel, vind ik eerder een verbeterpunt.

gr.

PS: het is wel weer leuk dat het zo niet saai wordt :D
JP

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Eddy Geurtsen » za 28 sep 2013, 14:55

Als ik mijn bericht lees en nog eens herlees zie ik geen enkele kritiek, hooguit zet ik enkele vraagtekens bij het gebruik en de noodzaak. Als dit door J.P. wordt betiteld als "een beetje flauwe kritiek" dan steekt mij dat. Ik reageer lang niet op ieder artikel en als ik eens reageer probeer ik altijd iedereen in zijn of haar waarde te laten. Dat heb ik ook in mijn eerste reactie op dit topic gedaan. Als die reactie vervolgens als "flauwe kritiek" wordt afgedaan, dan stoort mij dat.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 28 sep 2013, 15:05

Eddy,

tja helaas moet ik je ongelijk geven. Je verwijst naar Primus, en geeft hem gelijk. Indirect stel je daarmee, maar ook direct als ik je stukje nog eens nalees, dat het om overbodige prullaria gaat en daarmee zeg je eigenlijk zoiets van die prul is nergens voor nodig...waarom koop je het godsnaam?
Wat flauwe kritiek mijn inziens.

gr.
Laatst gewijzigd door Jelte Pieter Dijkstra op za 28 sep 2013, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
JP

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Eddy Geurtsen » za 28 sep 2013, 15:34

Sorry voor de lezers op dit forum, maar dit moet nu wel even uitgesproken worden.
J.P. verwijt me dat ik tussen de regels door heb geschreven dat het om overbodige prullaria gaat die door domme imkers wordt gekocht. Dit slaat echt alles. Voor degenen die het bovenstaande willen nalezen: dat moet dus in de volgende tekst te lezen zijn.

Reisramen, bijenuitlaten en moerroosters gebruik ik niet of nauwelijks. Daarom moet ik Primus gelijk geven als hij bedoeld dat het allerlei extra's zijn, die niet absoluut nodig zijn om te imkeren. Hoewel ik zelf met Segeberger kasten imker, zal ik nooit deze 'toeters en bellen' (klinkt toch iets vriendelijker dan prullaria) aanschaffen, juist om het allemaal wat simpel te houden. Ik vraag me ook af hoe het materiaal zich houdt, als het zo links en rechts wat propolis heeft opgelopen. Of je het dan nog zo gemakkelijk met dat haakje uit kunt nemen? We horen het graag tegen die tijd!

Omdat ik me door het laatste bericht van J.P. ronduit beledigd voel, is dit mijn laatste bericht op dit forum.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 28 sep 2013, 15:48

Ik begrijp het: ik heb hier te maken met een tere ziel.
Is het niet wat overgereageerd als je om twee woordjes, flauwe kritiek, stopt met schrijven?
Kom op man...ga lekkerrr doorrr met schrijven. Hoe meer mensen schijven, des temeer vreugde.

Groet,
Laatst gewijzigd door Jelte Pieter Dijkstra op za 28 sep 2013, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
JP

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door FerryB » za 28 sep 2013, 16:42

Mensen mensen en dat alles om een filmpje.
Ik begrijp het ff niet meer, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

Primus
Berichten:1044
Lid geworden op:zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds:1973
Aantal volken:15
Bijenras(sen):carnica
Locatie:België
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door Primus » za 28 sep 2013, 17:04

Of aan mij :D Als iedereen nu is niet zo kleinzielig was zou het een stuk makkelijker maken.

Gebruikersavatar
zanna
Berichten:193
Lid geworden op:di 22 sep 2009, 20:22
Locatie:Belgie/Frankrijk
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door zanna » za 28 sep 2013, 18:31

Vandaag las ik een artikel met als titel "Laat ons twaalf tellen twijfelen voor onze volgende mail of tweet"
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... weet.dhtml
Vooral laatste alinea.

Misschien ook iets voor het forum :?

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Filmpje Binnendeksel voor Segeberger

Bericht door FerryB » za 28 sep 2013, 18:49

Primus schreef:Of aan mij :D Als iedereen nu is niet zo kleinzielig was zou het een stuk makkelijker maken.
Primus helemaal mee eens :wink: zowel met het eerste :whistle: Als met het laatste :think:
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten