Aanschaf honingslinger

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
Mette
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 19:34
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): bastaard, carnica
Contacteer:

Aanschaf honingslinger

Bericht door Mette » wo 24 mei 2017, 13:43

Ik overweeg een honingslinger aan te schaffen. Ik heb twee volkjes, waar ik in het voorjaar en de zomer honing uit haal, dus geen grote hoeveelheden.
Dit betekent denk ik dat het geen supersonische slinger hoeft te zijn, maar wel heel wat jaren mee kan.
Ik zie slingers van RVS, maar metalen loopwerk.
Waar kan ik op letten bij de aanschaf?

victort
Berichten: 157
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 22:20
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast, Carnica en Bastaard
Locatie: Riemst
Contacteer:

Re: Aanschaf honingslinger

Bericht door victort » di 30 mei 2017, 18:24

Dag Mette,

Ik ben dezelfde overwegingen momenteel aan het maken. Voor mij is het belangrijk dat de slinger stabiel is, een vrije uitloop heeft, volledig RVS en een stalen tandwielverbinding heeft. Naar aanleiding van mijn zoektocht op dit forum (zoekfunctie) kwam ik tot deze kernpunten. Momenteel heeft de aanbieding van Bienen Geller mijn aandacht. http://bienenzuchtbedarf-geller.de/shop ... 50-cm.html Voor 399euro heb je een 4 raams slinger die degelijk aanvoelt en aan de specificaties voldoet. Omdat Aken tot mijn 'regio' behoort ga ik deze de komende 2 weken aanschouwen en eventueel kopen. Ik zal een bericht plaatsen nav mijn bevindingen.

Groet Victor

victort
Berichten: 157
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 22:20
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast, Carnica en Bastaard
Locatie: Riemst
Contacteer:

Re: Aanschaf honingslinger

Bericht door victort » vr 02 jun 2017, 23:51

299 euro bedoel ik. Vandaag gaan testen en kopen. Oogt zeer degelijk...alles uit RVS edelstahl, loopt geruisloos, stabiele voeten, uitstekende verpakking, mooi diep geplaatste aftapkraan...enfin...ready!

Toxiq
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 06 sep 2017, 16:29
Imker sinds: 2017
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Aanschaf honingslinger

Bericht door Toxiq » di 06 mar 2018, 09:43

Vraagje (want ook hier zijn wel op zoek)

Kan je hier verschillende maten mee slingeren, op dit moment staan er nog spaarkasten maar de kans bestaat dat er word over gegaan op Dadant kasten (nog niet zeker)
dus als er een slinger komt, dan wel graag 1 die zowel spaar als dadant formaat kan slingeren
Kan iemand hier iets over zeggen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten