Honing inkopen

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
ICXCNIKA
Berichten: 3
Lid geworden op: do 25 mei 2017, 23:05
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): Buckfast, Carnica F1
Contacteer:

Honing inkopen

Bericht door ICXCNIKA » ma 21 aug 2017, 11:56

Ik kom dit jaar veel honing te kort voor mijn vaste klanten. Collega's in de buurt hebben mij aangeboden om van hun honing af te nemen omdat zij over hebben... Is dit niet de mensen een beetje voor de gek houden? Mag dit zomaar?

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Honing inkopen

Bericht door Hans van der Post. » ma 21 aug 2017, 12:08

Wie denk je voor "gek" te houden. Als het toch honing van je collega's imkers is en uit de omgeving?
Ik zie er geen probleem in.
!Hans.

Primus
Berichten: 1043
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds: 1973
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): carnica
Locatie: België
Contacteer:

Re: Honing inkopen

Bericht door Primus » ma 21 aug 2017, 15:50

Hans van der Post. schreef:Wie denk je voor "gek" te houden. Als het toch honing van je collega's imkers is en uit de omgeving?
Ik zie er geen probleem in.
In Nederland is dat misschien geen probleem, in België ligt dat toch een beetje anders en ik vrees dat het ook europees zo is: Als je honing verkoopt moeten hier al de gegevens van de producent op het etiket vermeld staan. tot zover logisch denk ik ! Maar wat als een collega imker bv. een verboden product heeft gebruikt bij de varaobestrijding dan ben jij wel diegene die hier verantwoordelijk gaat voor zijn, tenminste als jij je naam op het etiket zet, anders ben je zelf foefelaar :|
Maar misschien zitten er in héél Nederland geen foefelaars onder de imkers :be5: Dan is er ook geen probleem.

MVG CP

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten