Bijenkasten kopen tegenwoordig

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
LWPisa
Berichten: 1528
Lid geworden op: di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Locatie: Soest
Contacteer:

Bijenkasten kopen tegenwoordig

Bericht door LWPisa » vr 26 apr 2019, 07:16

L.S.,

Na een paar jaar buitenland zijn er subtiel zaken veranderd in Nederland. Stoplichten die aftellen, veel grijze en zwarte auto's met blauwe zwaailichten op de snelweg en overal zitten witte reigers.

Bij een bezoek aan het bijenhuis blijkt de prijs van een 6 raams houten spaarkast omhoog gegaan naar 47 euro, 6 raams EPS naar 33 euro en de knaller, 6 raams Dadant EPS 53 euro. Hahaha!

De Werkbij lijkt helemaal geen kasten meer te hebben, alleen nog huidverzorgingsproducten.

Mijn vraag is dus: wat is een goede winkel/particulier om bijenkasten te kopen? Betrouwbare webwinkel, die niet na weken pas bezorgt, mag ook, maar een fysieke winkel in midden-Nederland of de Randstad.

VrGr, Lennard

Willem75
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 08 jan 2018, 20:18
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer:

Re: Bijenkasten kopen tegenwoordig

Bericht door Willem75 » vr 26 apr 2019, 07:27

Ik heb goede ervaringen met het Honingmagazijn in Epe.
Hebben een winkel, maar ook via internet snel geleverd en met evt vragen kun je prima bij ze terecht.

Willem

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: Bijenkasten kopen tegenwoordig

Bericht door oldtimer » vr 26 apr 2019, 07:54

Vergelijk de prijzen van de Franse Icko en het bijenhuis, om maar iets te noemen. Niet alleen in Nederland, maar overal is alles duur.
Vorige week kocht ik bijenwas in France voor de somma van 22,90 euro per kilo.(10 velletjes)
Maar Lennart, je hebt dan wel een paar jaar in Frankrijk gewoond maar toch niet in een Cocon gezeten. :lol:
Ook in Frankrijk hebben we witte reigers, lepelaars en zelfs bijeneters.
Die stoplichten overigens, tellen af voor blinde mensen, dat is al 30 jaar zo.
Alexander (Lex)

LWPisa
Berichten: 1528
Lid geworden op: di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Bijenkasten kopen tegenwoordig

Bericht door LWPisa » vr 26 apr 2019, 10:02

Stoplichten met een reeks lampjes die aftellen, dus zonder geluid, zijn nieuw voor me, net als de witte reigers. Imkeren zonder aziatische hoornenaars is trouwens wel relaxed maar ik ga zien hoe lang dat zo blijft.

Bij Icko in FR koste me een 6 raams EPS Dadant, van Stehr, dus goede kwaliteit, 36 euro.

Epe is niet naast de deur maar zeker een optie, merci.

Gr, Lennard

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten