Sheriff

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
GerritenMonika
Berichten: 86
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 12:08
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Sheriff

Bericht door GerritenMonika » za 04 mei 2019, 18:49

Hallo,

Vandaag een mooi imkerpak besteld uit Engeland, de apiarist van sheriff. Schijnt een van de beste pakken te zijn die er is, dus ben erg benieuwd.

Iemand hier ervaringen met imkerkleding van sheriff?

Mvg
Gerrit

Biodlarn
Berichten: 149
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 07:37
Bijenras(sen): Mellifera
Locatie: Jämtland, Zweden
Contacteer:

Re: Sheriff

Bericht door Biodlarn » za 04 mei 2019, 19:01

Heb er ook één. Wordt de 3e zomer nu. Heel tevreden, lichte stof, niet te warm (voor mij althans), houd z'n maat goed na regelmatig wassen. Alleen een beetje kort in de rug, maar dat kan ook aan mij liggen.

Groet, Han

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Sheriff

Bericht door Franschman » zo 05 mei 2019, 12:21

Beste Beeliever,
De keus voor dit merkpak, is een goede . Eerder publiceerde ik een foto waarop ik het bewuste pak draag. Ik gebruik het al jaren. Zelf heb ik het pak met een ruime handbreedte laten verlengen, omdat ik een lange rug heb ik een dik rond elastiek onder in daar laten inzetten.

Vooral de kap draagt prettig, zakt niet voorover bij buigen etc .
Ventileert goed en geeft goed zicht. Ik ben er blij mee. :dance:
Ondanks mijn grote, (Nederlandse) gestalte ca 1.85 m ,ook wel enigszins omvangrijk geworden , :D past dit Jack nog steeds goed (zit ik ook aan Girav ondergoed i.v.m lengtemaat gebonden.)

Het imkerjack heeft vóór twee handige zakken, voldoende diep (!) achter een fijne ophanglus . Kortom nog steeds is mijn imkerjack na diverse wasbeurten ‘in the running’ :
Succes ermee ! :be3:

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Sheriff

Bericht door Fish » zo 05 mei 2019, 13:12

Had er nog nooit van gehoord, maar ziet er mooi uit. Wat was voor jullie de reden om een pak uit Engeland te bestellen, voldoen de pakken op de Nederlandse markt niet?

GerritenMonika
Berichten: 86
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 12:08
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: Sheriff

Bericht door GerritenMonika » zo 05 mei 2019, 22:08

Ik vind het lastig om echt kwalitatief goede pakken te vinden in NL.

Tijdje erin verdiept en tot de conclusie gekomen dat Sheriff en bbwear de beste imkerkleding maken die er is. Naar mijn mening Sheriff net iets beter.

:be5:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ria van den Berg en 37 gasten