lange kast met honingkamer.

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
Teake de Jong
Berichten: 332
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 04:06
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: lange kast met honingkamer.

Bericht door Teake de Jong » zo 20 feb 2022, 11:53

Ik heb mijn topkast zo gebouwd dat er twee spaarkast honingkamers achter elkaar op passen.
Die zet ik erop als er veel dracht is en ook tijdens het inwinteren kan ik er zo eenvoudig een voerbak opzetten.

Als je in jouw geval de voorste honingkamer vult met ramen en de (lege) achterste honingkamer op een halve dekplaat zet, dan past de deksel er in ieder geval goed op.
Vervolgens hoef je alleen maar een lege honingkamer en de halve dekplank weg te halen, om achterin de kast te komen, is dat een optie?
Teake
Geloof niet alles wat je denkt.

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: lange kast met honingkamer.

Bericht door A.A. Staals » zo 20 feb 2022, 15:06

Teake de Jong schreef:
zo 20 feb 2022, 11:53
Ik heb mijn topkast zo gebouwd dat er twee spaarkast honingkamers achter elkaar op passen.
Die zet ik erop als er veel dracht is en ook tijdens het inwinteren kan ik er zo eenvoudig een voerbak opzetten.

Als je in jouw geval de voorste honingkamer vult met ramen en de (lege) achterste honingkamer op een halve dekplaat zet, dan past de deksel er in ieder geval goed op.
Vervolgens hoef je alleen maar een lege honingkamer en de halve dekplank weg te halen, om achterin de kast te komen, is dat een optie?
Teake
Zo iets moet kunnen.

ad Staals

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten