25 jarig bestaan van dit forum

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Plaats reactie
oldtimer
Eindbeheerder
Aantal volken: 40
Contacteer:

25 jarig bestaan van dit forum

Bericht door oldtimer » ma 30 dec 2019, 15:50

Leden van dit forum,

In 2020 bestaat dit forum 25 jaar. Dit forum is 25 jaar geleden begonnen als Zoemlijn.
Het 25 jarig bestaan willen wij natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan, we willen daar een feestelijk tintje aan geven, het is per slot van rekening niet niks.

Alle plannen zijn nog een beetje onder voorbehoud maar er is een grote kans dat we dit feest in de mooie provincie Drenthe gaan vieren, waar precies houden we nog even onder de pet, maar voor uw agenda geef ik alvast een voorschotje op de datum. Eind Augustus.
Waar je een dergelijk feest ook organiseert, is er altijd wel een “maar”, voor de Drenten en overige noordelingen onder ons is het eens een keertje leuk. Het is ondoenlijk om in verschillende provincies iets op dit vlak te organiseren.
In verband met de organisatie moeten er toch knopen worden doorgehakt, want locatie en mensen moeten ver van te voren besproken worden. Hiermee zijn wij druk doende.

Op “DE” dag zullen een aantal lezingen gegeven worden door mensen die ertoe doen in bijenland.
Wel wil ik verklappen, er is beperkt plaats, dus meld u aan, ook al is nog niet helemaal alles bekend.

Voor de entree, lunch, koffie/thee en lezingen vragen wij 15 euro per persoon, vooraf te voldoen. Als u denkt te komen kunt u dat nu al laten weten en in de maand mei via de NBV site inschrijven en betalen. U kunt in mei a.s. betalen aan de NBV en in dit topic of bij mij per PB of mail even opgeven dat u komt. Pas als uw betaling binnen is heeft u officieel geboekt. U zult er geen spijt van krijgen.

Alle nodige gegevens volgen de komende weken. Ook het rekeningnummer en de Feest locatie.

Lex
Alexander (Lex)

oldtimer
Eindbeheerder
Contacteer:

Re: 25 jarig bestaan van dit forum

Bericht door oldtimer » do 02 jan 2020, 23:15

Sinds vandaag kunnen wij wat meer bekend maken over de locatie.

Het feest zal op zaterdag 29 augustus plaats vinden.

Locatie 't Ende is gekozen om het 25jaar imkerforum samen te beleven en te vieren.
Op de site van het Drentslandschap is meer te lezen over het gebouw en de omgeving.
https://www.drentslandschap.nl/objecten ... rum-t-ende

Hier is sinds vorig jaar een permanente bijententoonstelling gevestigd in het oudste pand van de gemeente de Wijk nabij Meppel.
Deze plek is in gebruik door NBV-afd de Wijk en door Drents Landschap ter beschikking gesteld ,meerdere activiteiten vinden er plaats..
Daar vinden komend jaar ook diverse cursussen plaats waaronder beginnerscursus imkeren.

Het is prachtig gelegen aan het Reestdal, er zijn geen files die kant op vanuit het westen, en heeft ruime parkeergelegenheid, je kunt er ook prachtig buiten vertoeven met een bijenstal naast het gebouw.
Er zijn prachtige wandelingen te maken in dat bijzondere gebied waar ook veel ooievaars huizen.
De Wijk is centraal gelegen t.o.v Groningen/Friesland/Drenthe/Overijsel en Gelderland, en vanuit het westen net even voorbij Zwolle via A28 en A50 prima bereikbaar.

De locatie en omgeving zal men achteraf vol bewondering nog eens willen bezoeken in het Historisch Reestdalgebied..

Een verdere invulling van het dagprogramma en exacte datum wordt binnenkort verder bekend gemaakt.
Bijlagen
Ooievaars de Wijk.jpg
Alexander (Lex)

JanvdR
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Bericht door JanvdR » di 07 jan 2020, 19:23

Leuk initiatief Lex. Ik weet echt nog niet of ik komen kan maar ik wil wel kwijt dat ik het bestaan van het forum erg waardeer. Het is echt een plaats waar men van elkaar kan leren.

Gr. Jan.
Een klein beetje warmte kan zoveel goed doen! De zon is hierin onovertroffen maar wij kunnen, als we willen, een beetje helpen en wie wil dat niet?

oldtimer
Eindbeheerder
Contacteer:

Bericht door oldtimer » di 07 jan 2020, 20:44

Je bent van harte welkom Jan, je zult er geen spijt van krijgen.
Alexander (Lex)

Plaats reactie