Afname imkers

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:
Re: Afname imkers

Bericht door Romée van der Zee » zo 30 sep 2001, 22:27

En wil je nu peilen hoe wij erover denken?

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afname imkers

Bericht door Els Kleijnendorst » zo 30 sep 2001, 22:53

Prima, hopelijk zien de andere lezers het niet zo somber in op dit punt.

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Afname imkers

Bericht door Frans vanTongeren » wo 10 okt 2001, 09:53

Els schreef:
[quote]
-Zoals je weet zijn wij Nederlanders een spaarzaam volkje en nu een lidmaatschap al snel rond de f 100,- komt, vraagt men zich steeds vaker af 'wat krijg ik ervoor terug'

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Afname imkers

Bericht door Romée van der Zee » wo 10 okt 2001, 10:28

Els,
Met bovenstaande reactie van Frans ben ik het eens. Ik voorzie bovendien niet dat het blad Bijen via het internet beschikbaar komt. Hoogstens een inhoudsopgave. Het archief van het Groentje of Bijen is een andere zaak. Dan praat je over oude nummers. Daarbij moeten we nog door de discussie heen of alle toekomstige mogelijkheden op de site voor iedereen volledig toegankelijk moeten zijn. Maar die discussie is nu niet aan de orde.
Romée

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afname imkers

Bericht door Els Kleijnendorst » do 11 okt 2001, 01:29

Beste Frans,

hetgeen ik stelde is een constatering die niet alleen door mij is gedaan, ook bestuursleden van andere subverenigingen hier in het Westen vangen dezelfde signalen op in hun omgeving.
Kennelijk werkt de '˜harde' aanpak waarop jij je beroept in jouw deel van Nederland wel.

Toch ben ik erg blij dat mijn subvereniging zich een '˜zachte' aanpak kan veroorloven, d.w.z. of het nu leden, gastleden of donateurs zijn, allen krijgen dezelfde behandeling en kunnen over dezelfde faciliteiten beschikken: gratis leesmap, gratis gebruik honingslinger, bij verenigingsavonden gratis koffie of thee, honingpotten die tegen inkoopprijs aan de leden beschikbaar worden gesteld, enz. enz. Ben het met je eens: wij zijn softies! Dat er door enkelen misbruik van wordt gemaakt weten wij, maar de voordelen voor een ieder wegen absoluut op tegen de nadelen. Over ballotageonderzoek, zoals in jouw vereniging wordt toegepast, willen wij ons dan ook niet druk maken.

En om de kosten/baten toch in evenwicht te houden, hoort daar een scherp inkoopbeleid van suiker voor de (verenigings)volken bij.
Maar wij hebben dan ook geen depot in onderhoud, en hoeven ons ook geen zorgen te maken dat het winstpercentage op depotartikelen verhoogt zou moeten worden.

Overigens is het geruststellend dat alleen de oudere 'Groentjes'

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Afname imkers

Bericht door Romée van der Zee » vr 12 okt 2001, 00:13

Nou, ik loop voor de muziek uit. Maar ik dacht wel aan alle Groentjes, Els.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afname imkers

Bericht door Oude Essink » vr 12 okt 2001, 10:43

Hallo Romée,
ik heb hier fotokopiën van het Maandschrift voor BIJENTEELT
voor me liggen vanaf 15 april 1898 t.e.m.15 dec 1901; fotokopiën uit de oude doos; hier en daar donker dus. Als je ze wilt hebben, zijn ze voor jou; zo niet kan iemand anders ze verkrijgen. met groet,
hennie oes

Afbeelding

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Afname imkers

Bericht door Romée van der Zee » vr 12 okt 2001, 12:03

Dat zal een hele stapel zijn Hennie. Maar ik wil ze graag hebben. Als we echt aan de gang gaan met het megaproject, zullen we denk ik wel van de origelen gaan scannen. Maar nu heb ik niets thuis, en dit geeft wat meer inzicht.
met weer een groet van,
Romée
ps je krijgt ze tzt weer terug.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten