Geen berichten op de zoemlijst

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Frans vanTongeren » di 26 jun 2001, 17:27

Hello All..
De VBBN-Zoemlijst hapte naar adem, maar...gaat nu weer lucht krijgen en overeind krabbelen!

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » di 26 jun 2001, 17:27

Jelte Pieter Dijkstra
Deelnemer
Deelnemer # 110
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 26-06-2001 23:47
--------------------------------------------------------------------------------
Wat moeten we met zo'n oud verouderd 'iets'???
Weet jij het Frans?
J.P.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Oude Essink » wo 27 jun 2001, 17:27

Oude Essink
Deelnemer
Deelnemer # 10
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 27-06-2001 09:53
--------------------------------------------------------------------------------
Zeg Frans,
moeten wij daar nu echt blij om zijn??
weer niet alle imkers verenigd op hetzelfde net in discussie met elkaar?? Opnieuw een kliek die naar het eigen hokje wil??
Frans: Ik ben hier niet blij mee!
hennie oes

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Frans vanTongeren » wo 27 jun 2001, 17:28

Frans van Tongeren
Deelnemer
Deelnemer # 33
Waardering deelnemer
verstuurd 27-06-2001 11:43
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Forumers,
WIJ...zijn niet allen gelijk!
(even op je laten inwerken, voor de bom ontploft.)
*
Ik hou van mensen en zag in dat niet ieder gelukkig was met de 'ontploffing' van de Zoemlijstcomputer.
Lees onderstaand epistel maar eens door en dan begrijp je dat een herrezen Zoemlijst een tekort in het Imkerforum kan opvullen.
De namen heb ik maar weggelaten, want daar gaat het niet om. Het gaat om de beweegredenen van de schrijvers.

Frans
*
Dag mister Zoemlijst,

Op vijf en op acht maart heb ik Zoemers , die WEL actief waren op de Zoemlijst maar NIET op het imkerforum van Romée, gevraagd of ze de wedergeboorte van de VBBN Zoemlijst zouden waarderen.

Er kwamen 24 reacties binnen
Mister Z., ik zal gaan van negatief . . naar positief . . . !
***

Ha Frans,

Ik ben sinds een half jaar geheel niet meer aangesloten op zoemlijsten. Het gekrakeel verveelde me. Tijdens het winterseizoen is mijn bijeninteresse zowieso op de achtergrond (winterrust). Ik heb een keer op de site van Romee gekeken en de structuur sprak me wel aan. Ik heb dus momenteel geen grote zoemlijst-behoefte.

groetjes, x

Wat mij betreft niet veel interesse.
Op het moment andere zaken aan mijn hoofd.
Heb me ook meerdere malen afgemeld maar lukte niet, tot computer zoem het niet meer deed.
Groeten. y
*

Dag Frans,

Voor mij hoeft de zoemlijst niet meer. De site van Romée geeft mij die informatie die je op de zoemlijst te vaak moet filteren uit allerlei sentimenten, bovendien heb ik de indruk dat het peil van de site van Romée hoger is waarvoor mijn complimenten.

z
*

Hallo Frans,
Het imkerforum functioneert nu prima.
Het opzetten van een nieuwe zoemlijstcomputer lijkt me daarom niet zo
zinnig.
Ik hoop niet dat de omzetting van zoemlijst naar imkerforum een schoning van de deelnemerslijst betekend. Wellicht is het toch verstandig een oproep aan alle deelnemers van de vroegere zoemlijst te laten uitgaan om zich bij het imkerforum aan te sluiten
.
M.vr.gr.
xy
*
Hoy Frans,

Ik ben zeer tevreden over de Forumpagina. Om wat bij te kletsen zoals op de zoemlijst dacht ik gebruik te maken van de e-groups 'bijeen'

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Piet Jager » wo 27 jun 2001, 17:28

Piet Jager
Deelnemer
Deelnemer # 11
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 27-06-2001 19:54
--------------------------------------------------------------------------------
De twee alternatieve snelle, moderne lijsten "Bijeen" en "Zoemers" hebben de oude Zoemlijst niet vervangen. Dat lag niet aan de moderatoren van die lijsten, maar aan de spelers, die het spel moeten maken. Die twee lijsten hebben direct na de "val" geprobeerd het gat op te vullen en zijn daarin niet geslaagd. Slechts 2 oud "zoemlijsters" hebben rechtstreeks vragen gesteld over het uitblijven van haar functioneren. Vanwaar nu ineens dat optimisme voor een herrijzenis van de oude 'glorie' van een sterk verouderde Zoemlijst?
De snelle (nog dagelijkse) groei van het imkerforum, de tevredenheid van veel deelnemers, de overzichtelijke manier van rubriceren, de vele mogelijkheden die het nu al kent en in de toekomst nog gaat krijgen, haar onafhankelijkheid, alsmede de inhoudelijke kwaliteiten, hebben haar bestaansrecht meer dan bewezen.

Allicht zullen er een paar 'lid' worden van een eventuele nieuwe zoemlijst, maar daar zal het dan ook bij blijven. "Bijeen" en " Zoemers" zullen zich opheffen en overgaan naar de nieuwe Zoemlijst, waarvan de voorspelbare toekomst binnen korte tijd een eenmansfractie zal zijn.

Pieterput vanuit Friesland

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Frans vanTongeren » wo 27 jun 2001, 17:29

Frans van Tongeren
Deelnemer
Deelnemer # 33
Waardering deelnemer
verstuurd 27-06-2001 20:24
--------------------------------------------------------------------------------
Nog drie positieve antwoorden:
*
Dag Frans,

Van mij mag hij weer opgestart worden.

groet,
qs
**
Hoi Frans

Bedankt voor je tip over die wespen.
Leuk dat het op het forum staat.

Overigens hebben we je geprobeerd terug te mailen maar dat lukt maar niet. Misshien gaat het zo.

We hadden gemailt:

Sorry dat we zo laat reageren.
We hebben altijd erg genoten en zouden graag de zoemlijst terug zien.

groetjes AB en BC

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Romée van der Zee » wo 27 jun 2001, 17:29

Romée van der Zee
Beheerster
Deelnemer # 2
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 27-06-2001 20:56
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Frans,
In een aantal van de door jou verzamelde reakties wordt mijn naam genoemd. Ik heb er moeite mee dat dit anoniem gebeurt. Vooral omdat er onjuistheden in worden genoemd. Zelf heb ik ook wel eens inzendingen anoniem gemaakt. Dat betrof inzendingen van de enquete. Maar die betroffen geen opmerkingen over andere personen.
Dat er onjuistheden in zitten zal ook jou van tevoren wel bekend zijn geweest. Misschien wil jij ze op deze plaats rechtzetten.
Met vriendelijke groet,
Romée
Die zich alsmaar afvraagt wie er ooit door mij betutteld is.

Gebruikersavatar
Leo van der Heijden
Berichten: 130
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Leo van der Heijden » wo 27 jun 2001, 17:29

Leo van der Heijden
Deelnemer
Deelnemer # 16
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 27-06-2001 22:46
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Frans en andere.
Het onderstaande bericht heb ik al aan Bijeen en de Zoemlijst verzonden. Wat ik nog wil toevoegen is dat de indruk wordt gewekt dat de oude Zoemlijst met de oude techniek weer leven is ingeblazen. Ik heb echter het idee dat de nieuwe Zoemlijst de zelfde techniek gebruikt als de Bijeenlijst. Bijeen is een lijst op Yahoogroup.com en de Zoemlijst is een lijst van egroup.com. Beide hebben (ik heb nog niet alles gecontroleerd)ongeveer de zelfde mogelijkheden. Ik zou het betreuren als de imkers zich gaan verdelen over deze twee "lijsten". Vandaar het onderstaande stukje.
Bijeeners en Zoemers.
De zoemlijst is weer nieuw leven in geblazen. Maar hoe gaat het nu verder?
We hebben het imkerforum. (min of meer de lijst van Romée van der Zee).
Het medium voor de wat zwaardere (serieuzere) onderwerpen. Na het wegvallen van de Zoemlijst is er de Bijeenlijst gekomen voor een gezellig (klets)praatje. Maar nu de Zoemlijst weer aanwezig is vraag ik mij af hoe het verder moet. Het beste lijkt het mij als zoveel mogelijk mensen van een en de zelfde e-mail-lijst gebruik gaan maken om een zo groot mogelijke uitwisseling van ideeën en meningen te hebben. Dit zou in kunnen houden dat we de zoemlijst niet gaan gebruiken, niet omdat we tegen de zoemlijst zijn maar omdat de het gebruik van twee e-mail-lijsten niet praktisch is.
Er kan natuurlijk ook voor gekozen worden om allemaal gebruik van de Zoemlijst te gaan maken maar dan verlaten we de Bijeenlijst met als gevolg dat het opgebouwde archief van de Bijeenlijst verloren kan gaan.
Wie wil hier op reageren? In de hoop dat we in de toekomst met alle imkers tezamen 1 zoemende uitwisseling van ideeën en gedachten of gewoon een gezellig praatje hebben groet ik u allen. Leo.

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Frans vanTongeren » do 28 jun 2001, 17:29

Frans van Tongeren
Deelnemer
Deelnemer # 33
Waardering deelnemer
verstuurd 28-06-2001 08:57
--------------------------------------------------------------------------------
Dag Romèe,
Als ik jou zou ontmoeten, zou een lichte geur van wierook mij tegemoetkomen.
Jij bent veel geprezen op het scherm en dat is terecht. Ik prijs jou ook!
De Zoemers die ik miste op jouw Forum, hebben mij aan het denken gezet. Ze schreven wel op 'De Zoem', maar niet op het Forum.
Dat zal een reden hebben en die redenen vind je hier elders boven staan.
Natuurlijk staan daar persoonlijke overtuigingen in; jouw naam wordt genoemd. Jouw naam staat immers in nauw verband met het forum.
De namen van de inzenders wil ik niet noemen, want zij schreven aan mij persoonlijk. Hun stukjes heb ik getoond om te laten zien wat het verlangen naar de Zoemlijst verklaart.
Natuurlijk zullen er wat 'smalle' redeneringen in staan. Jouw kracht is o.a. dat je het 'breder'ziet dan menig ander (nog een beetje wierook).
Het zij zo!
De Zoemlijst overigens, heeft de oudste rechten, daarna kwam Henk van Boeschoten en daarna Aat Frayman. De Zoemlijst werd ziek. Dat gebeurt óók met mensen die zich ziek melden. Moeten die mensen ontslagen worden als het weer in orde met hen is?
Tot slot ...
De tijd zal het leren. De lijst die de meeste 'begeesterde' figuren trekt, zal overleven in de praktijk.
Ik wacht het maar af en hoop 'de ouwe inzenders' weer te ontmoeten.
Frans

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Geen berichten op de zoemlijst

Bericht door Romée van der Zee » do 28 jun 2001, 17:30

Romée van der Zee
Beheerster
Deelnemer # 2
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 28-06-2001 12:10
--------------------------------------------------------------------------------
Dag Frans,
Dank voor de wierook.
Je gaat echter in op zaken waarover ik niet geschreven heb. Over onze (van Jan T. en al die andere schrijvers) Zoemlijst heb ik n.l. niets gezegd. Ik heb daarentegen bezwaar gemaakt tegen anonieme opmerkingen die mij betreffen, en die door jou geplaatst zijn. Ik vind dat onzorgvuldig naar mij toe. Het minste wat je kunt doen, is de verkeerde voorstelling recht te zetten die sommigen geven.
Wat betreft de Zoemlijst. Ik heb mij daarover bij het HB geinformeerd. Er is geen sprake van dat deze op dit moment verschijnen zal.
Romée

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten