Is een fusie wel gewenst?

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
henkvanderscheer
Berichten:82
Lid geworden op:ma 26 nov 2001, 09:31
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Is een fusie wel gewenst?

Bericht door henkvanderscheer » za 10 apr 2004, 16:46

Beste mensen,

Romée start met een analyse waarom het verstandig is om één imkerorganisatie in Nederland te hebben. Vervolgens proberen niet-VBBN-ers uit te leggen waarom ze liever bij hun kleine club blijven en verwijten ze VBBN-ers dat ze als "kinderachtig" blijven doorzeuren. Toch maar mooi dat zo'n discussie kan op een VBBN site.

Het laatste jaar ben ik ook wel eens gaan twijfelen aan het streven naar één imkerorganisatie. Dat kwam vooral door de emails die ik van de voorzitter van de ABTB kreeg. Die emails waren berichten van zijn dochter aan hem en zij hield hem op de hoogte van het reilen en zeilen bij de Europese Commissie en de Europese Raad voor wat betreft zaken die de bijenhouderij betroffen. Ze loopt daar stage, vertrouwde hij me toe. In die berichten klonk warmte door voor de familie en de bijenhouderij. Misschien zou ik het niet moeten/mogen doen, maar toch ...., de inhoud van één van die emails zal/wil ik u niet onthouden.

"Hoi Paps,
Maandag wordt een rapport bespoken in het Parlement dat de toekomst van de honing business gaat bepalen. Spannend spannend, ik houd je op de hoogte!
Thuis allemaal een fijn weekend toegewenst!
-x- Annika"

Ik mocht willen dat mijn twee dochters net zo met hun vader meeleefden.
VBBN-ers (ik dus ook) mogen dan wel eens "kinderachtig" doen, maar de verhoudingen met de top van de andere bonden zijn nou ook weer niet zó beroerd. We (blijven) verschillen van mening over een aantal zaken, maar dat belet ons niet om gezamenlijk aan één tafel elk drie worstebroodjes met koffie te nuttigen na de onlangs gehouden ALV van de ZLTO.

Tot horens,
Henk

W.J. Dekker
Berichten:6
Lid geworden op:wo 11 sep 2002, 22:47
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Is een fusie wel gewenst?

Bericht door W.J. Dekker » zo 11 apr 2004, 00:13

Hoi Daan, het is vijf voor twaalf nog zeven nachten slapen en dan kun je het aantal VBBN leden die je kent vehogen van vijftien naar minstens dertig of meer.Kom dus ook naar de open stallen dag van je eigen VBBN vereniging Apeldoorn-Ugchelen.Tussen haakjes je had je zelf ook op kunnen geven om je eigenstal open te stellen volgend jaar misschien? Ik heb je gemist in Driebergen maar mischien herkende ik je nog niet? Maak je dat even goed? bij mij thuis 17 april?
Groetjes Wim D.
Secretaris van je eigen VBBN sub vereniging Apeldoorn-Uchelen.

heidecap
Berichten:979
Lid geworden op:za 14 dec 2002, 22:21
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Is een fusie wel gewenst?

Bericht door heidecap » ma 10 mei 2004, 21:47

Wim, bij jou is het niet 5 voor twaalf, maar helaas al 13 minuten over 12 en wonderwel ook al 11 mei.
De oproep ziet er enthousiast en betrokken uit, aan de klok mag je wel een beetje sleutelen.

Groeten, Thomas

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten