Honderd jaar imkeren

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Plaats reactie
Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Honderd jaar imkeren

Bericht door Franschman » di 18 okt 2011, 21:07

Beste Beeleevers,
Soms duikel je uit je boekenkast een boek op dat je eigenlijk nooit had gelezen. Door omstandigheden gedwongen me rustig te houden, vond ik nu de tijd om zo'n 'fossiel boek' over de VBBN eens te lezen. Titel boek: Honderd jaar imkeren geschiedenis van de VBBN 1897-1997 Een aantal vragen over de historie van de vereniging ( in de oorlog b.v. ) die ik hier op het forum stelde werden hier beantwoord.
Het is een interessant boek(288 blz.) en wat je er van overhoud is wel:" Wie wil voorzitter zijn van zo'n gecompliceerde en soms echt lastige vereniging"?. Ridder van Rappard moet een sterk hart hebben gehad om zo lang voorzitter te zijn. :clap:
Wat een kruideniersmentaliteit in die vereniging en dan die verzuiling die de fusies zo traineerde. Petje af voor al die voorzitters, het zou mijn baan niet zijn maar des te meer waardering voor die bestuurders die de kruiwagen met kikkers moesten voortduwen.
Samengevat: Lees dat boekje is.

Imkers, een heel speciaal en moeilijk te besturen volkje. :doh: :hand: :naughty: :liar:
De bijen zelf lijken het beter te doen :D

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Honderd jaar imkeren

Bericht door Santtu Pikkarainen » wo 19 okt 2011, 09:35

Ik heb nog zo'n boekje thuis liggen. Wie het hebben wil kan het bij mij thuis afhalen, of ik wil het tegen vergoeding van verzendkosten ook wel opsturen. Wie eerst komt, eerst maalt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten