NBV ALV: de nabeschouwing

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

NBV ALV: de nabeschouwing

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 28 apr 2013, 22:22

Het Bijenhuis 3.0 heeft voor veel (negatieve) reacties gezord op dit forum. Blijbaar ook op de ALV zelf, want zo is de vergadering geschorst en is het voorstel uiteindelijk NIET in stemming gebracht. Lijkt mij heel verstandig!
Ik ben niet gegaan. Er heeft zich welgeteld 1 iemand gemeld met wie ik kon meerijden (Waarvoor dank!) maar uiteindelijk was er toch geen plaats. Bijna geen aameldingen dus en ik krijg daar niet echt een verenigingsgevoel van.
Volgend jaar weer een een kans.

Wie is WEL gegaan en kan een klein verslagje bezorgen over de meest belangrijke zaken die zijn besloten?

Alvast dank!

Groet,
JP

Robbert
Berichten: 326
Lid geworden op: di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: NBV ALV: de nabeschouwing

Bericht door Robbert » ma 29 apr 2013, 09:52

Als iemand anders nou een kort verslag doet dan lever ik twee foto's aan. :D

Afbeelding

Afbeelding

Josr
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 21:35
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Esbeek
Contacteer:

Re: NBV ALV: de nabeschouwing

Bericht door Josr » ma 29 apr 2013, 10:44

JP,

Ik geef hier geen verslag van de hele bijeenkomst. Dat moet ik nog doen voor de afdeling en dan plaats ik die ook hier (als een ander dat al niet gedaan heeft).
Wat betreft renovatie Bijenhuis.
Er is conform agenda een presentatie gegeven en toelichting op de vragen. Niet echt veel nieuws i.v.m. wat we al wisten.
Wat betreft besluitvorming:
- geagendeerd was een presentatie en niet besluitvorming. Verschillende afdelingen hadden de leden niet geraadpleegd voor besluitvorming en vonden dat dit nu ook niet kon.
- er ontbrak in alle opzichten een gedetailleerde uitwerking van de financiën.
Op grond van bovenstaande werd het bestuur gevraagd om een en ander nader uit te werken, dit tijdig voor te leggen aan de leden en vervolgens in een nieuwe ALV over de renovatie een beslissing te nemen.
Na schorsing heeft het HB dit voorstel ingebracht en aldus is door ALV besloten!

Kortom:wordt vervolgd.

Groet
Jos

marianvoor
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 jul 2002, 12:00
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: NBV ALV: de nabeschouwing

Bericht door marianvoor » ma 29 apr 2013, 12:00

Wat betreft de foto’s:
In plaats van de bovenste foto van het bestuur, zie ik liever een foto van de huldiging van de mannen die hebben mee geholpen om het Bijenhuis op de Floriade te realiseren. Dat was mijn applaus moment :clap: .Wat mij betreft hebben die mannen het verdiend om aan de top te staan!
Marian
marian voorneman

jjmvaningen
Berichten: 1107
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: NBV ALV: de nabeschouwing

Bericht door jjmvaningen » di 30 apr 2013, 19:56

Josr schreef:Ik geef hier geen verslag van de hele bijeenkomst. Dat moet ik nog doen voor de afdeling en dan plaats ik die ook hier (als een ander dat al niet gedaan heeft).
Wat betreft renovatie Bijenhuis. Er is conform agenda een presentatie gegeven en toelichting op de vragen. Niet echt veel nieuws i.v.m. wat we al wisten.
Wat betreft besluitvorming:
- geagendeerd was een presentatie en niet besluitvorming. Verschillende afdelingen hadden de leden niet geraadpleegd voor besluitvorming en vonden dat dit nu ook niet kon.
- er ontbrak in alle opzichten een gedetailleerde uitwerking van de financiën.
Op grond van bovenstaande werd het bestuur gevraagd om een en ander nader uit te werken, dit tijdig voor te leggen aan de leden en vervolgens in een nieuwe ALV over de renovatie een beslissing te nemen. Na schorsing heeft het HB dit voorstel ingebracht en aldus is door ALV besloten. Kortom:wordt vervolgd. Groet Jos
Verstandig besluit. :clap: :clap:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
groet, jacques

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: NBV ALV: de nabeschouwing

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » di 30 apr 2013, 21:50

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Krachtiger kan ik het ook niet samenvatten.
Maar goed het zal tijdelijk zijn. Ben erg benieuwd of het bestuur nu een herfst-ALV inlast (denk het bijna wel). Bovendien zal de ARBO aanpassingen niet eindeloos op hun kunnen laten wachten. Persoonlijk hoop ik dat nu van uitstel afstel komt.

Al met al is het een buitegwone knullige samenloop geweest en wat mij betreft een proeve van onbekwaamheid voor het bestuur! Toch? Vergeten te agenderen.

Groet,
JP

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten