Open brief aan de redactie Bijenhouden.nl

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Plaats reactie
Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Open brief aan de redactie Bijenhouden.nl

Bericht door Els Kleijnendorst » ma 05 dec 2016, 21:24

Geachte hoofdredacteur, andere redactieleden en overige lezers,

In deze rubriek “Imkerverenigingen”met als subkop “Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz” is in het onderwerp Copa Cogeca een discussie ontstaan over hetgeen wel en niet kan/toegestaan is op ons forum aangaande mijn bijenvereniging, ons aller NBV. (in ieder geval voor de meeste van ons)
En laat ik voorop stellen dat ik de NBV zeer erkentelijk ben dat zij ons forum al jaren financieel ondersteunen. Ergo, het is zelfs de enige reden dat ik nog lid ben van de NBV.

Maar terzake. Hans v.d. Post schreef in voornoemd artikel :
Om met het laatste te beginnen - dit forum is niet de aangewezen plaats om over imkerverenigingen te schrijven.
Dit forum is geen plaats om een goede informatie van een imkervereniging te ontvangen.


Hans, gezien de naam en subkop van deze rubriek is dit een uitgelezen plek om over imkerverenigingen te schrijven en discussiëren. Vooral omdat alle door jou genoemde mogelijkheden (secretaris van NBV/afdeling of NBV site) “niet thuis” geven. En geloof mij, ik heb het geprobeerd de laatste weken! Maar daarover later.
Wat is namelijk het geval? In een van de rubrieken heeft Jacques van Ingen 2 dagen geleden een artikel geplaatst zoals deze door het HB van de NBV is toegezonden aan de secretarissen van de subverenigingen. Dit bericht betrof de verkoop van het Bijenhuis. Een besluit genomen op 24 oktober j.l.

Na het plaatsen van dit bericht is dit bericht van het forum verwijderd en is dhr van Immen geschorst van deelneming aan ons forum. Ben van mening dat verwijdering van dit openbare bericht en schorsing van dhr van Ingen op deze gronden niet terecht is.
Ik verzoek de redactie dan ook e.e.a. terug te draaien. Bovendien zou ik erg blij zijn wanneer dhr van Immen – of anderen – volgende belangrijke berichten aangaande imkerverenigingen of op honinggebied - op ons forum kunnen blijven posten.

En waarom ik dit vind? Eigen ervaringen:
- de enige rechtstreekse inbreng van de individuele imker op de Algemene ledenvergadering van de NBV is ons ontnomen.
- op 15 november j.l. kregen de leden van mijn subvereniging een verzoek van de secretaris waarnaar onze voorkeur aangaande het Bijenhuis uit zou gaan: verkopen – verhuren of blijven zoals het is. Dit omdat er in Wageningen over gestemd moest worden.
- teruggemaild dat ik zo zonder meer niet mijn mening kon geven, dat ik meer info nodig had. Zou een extra agendapunt op de ledenbijeenkomst van 28 nov. worden.
- ondertussen op site van de NBV naar nadere informatie gezocht. Die is daar niet te vinden.
- de 28e veel heen en weer gepraat, maar geen duidelijke info, o.a. wat is de hypotheek, wat zijn de vaste lasten, bestemmingsplannen gebied aangaande grond, wat gaat de NBV na verkoop met het restant aan geld doen? Zinnige vragen niet waar? Het bestuur van mijn subvereniging zou hier zo spoedig mogelijk op terugkomen. (tot op heden, 1 ½ week later nog niet gedaan).
En dan lees ik in het bericht op het forum geplaatst door dhr van Ingen dat het verkoopbesluit al op 24 oktober is genomen.

Waarom al die bovengenoemde flauwekul, als het besluit toch al is genomen
. En nu blijkt dat deze informatie ook niet bij andere subverenigingen is aangekomen of op de NBV-site is geplaatst.
Maar nog vreemder vind ik het dat het op ons forum verwijderd moest worden, ondanks de subtitel.
En waarom moest Jacques van Ingen hiervoor geroyeerd worden?


Redactie Bijenhouden.nl, ben erg benieuwd naar jullie reactie en met vriendelijke groet,

Els Kleijnendorst
(in 2000 mede-redactielid van de toenmalige Forum Redactie)

P.s. ook het bericht aangaande de Copa Cogena is officieel nog niet bij mij doorgekomen. Plaatsing op het forum is daarom zeer welkom.

gerard.b.w.vos
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 16 jan 2002, 13:17
Contacteer:

Re: Open brief aan de redactie Bijenhouden.nl

Bericht door gerard.b.w.vos » di 06 dec 2016, 10:07

Ook aan de redactie gericht;
Om de topic mbt de informatie van Copa Cogeca verslag wat zuiver te houden op
http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... 1&start=10
Is deze topic beter geschikt.

Mijn vraag hierin was o.a. wat de reden is dat de heer van Ingen van het forum geschorst word?
Op zondagavond plaatst hij een bijdrage op een nieuw aangemaakt account.
Deze is door de redactie van het forum verwijderd.
Op maandagochtend is zowel de bijdrage als zijn nieuw aangemaakt account verwijderd.
Ook de mogelijkheid om hem een PB-tje te sturen is niet meer mogelijk.

Wat heeft hij misdaan?
Kan uit zijn bijdrage niet herkennen dat er personen, instanties of verenigingen zijn bedreigd of beledigd.
Hij verstrekt informatie die door de grootste imkervereniging nagelaten wordt te melden aan belanghebbenden.

Hans schrijft: Dit forum is geen plaats om een goede informatie van een imkervereniging te ontvangen.
Dat is alhier dus juist geïnformeerd.
Wij ontvangen voor onze hoge contributie aan de NBV informatie die NIET goed is.
Als de NBV al heeft besloten om tot verkoop van de winkeldochter over te gaan (een item die al wel 40 jaar steeds terug komt)
en aan de afdelingen meldt dat daar binnenkort over besloten gaat worden is dat niet bepaald transparant
Dat NBV geen invloed mag hebben mbt inhoudelijke zaken is een juiste opstelling.
Wanneer er vanuit de leden opmerkingen of vragen komen is een uitsluiting of verwijdering van die bijdragen pure censuur.
Zo zijn er meer onduidelijkheden mbt informatie verstrekking.
Maar daarover een volgende keer.

Verzoek hierbij aan de redactie om het verwijderde bericht terug te plaatsen.
En verwacht dus ook antwoord op de open brief en bovenstaande vragen.

met vriendelijke groet.

Zie zojuist dat de mogelijkheid om een PB'tje te zenden aan de heer van Ingen is hersteld.
Redactie, jullie werken snel, nu de rest nog.
Laatst gewijzigd door gerard.b.w.vos op di 06 dec 2016, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.bitsandbees.nl Bijna alles over bijen.
Bijen, monitor van ons milieu!

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Open brief aan de redactie Bijenhouden.nl

Bericht door Wim Joosten » di 06 dec 2016, 10:11

Het beheerdersteam heeft besloten om gehoor te geven aan bovenstaande oproep (van Els). We waren in eerste instantie van mening, dat dit soort onderwerpen over welke vereniging dan ook, niet op dit forum thuis horen en daarom het onderwerp verwijderd. De reden dat jjmvaningen geschorst werd is, omdat hij de berichten weer opnieuw plaatste ondanks onze bezwaren. Voor mij bleef daarom dus alleen de mogelijkheid over tot deze handeling.
Wat we graag zien en ook zeker op toe zullen zien is dat de discussie over het onderwerp zuiver blijft.
Met vriendelijke groet,
Wim

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Open brief aan de redactie Bijenhouden.nl

Bericht door ErikS » wo 07 dec 2016, 11:28

welke termijn is redelijk om een reactie op de brief van els te verwachten?

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Open brief aan de redactie Bijenhouden.nl

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 07 dec 2016, 12:25

Mooie en terechte oproep Els!

Ik ben het helemaal met je eens dat elke zaak over verenigingen (geen persoonlijke kwesties!) hier moet worden kunnen worden besproken.

Vr. gr.
JP

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten