Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door Piet Jager » vr 17 nov 2006, 17:37

In eerste instantie had ik ook een onafhankelijke vertrouwenscommissie c.q. een geschillencommissie voorgesteld, hetgeen wij als forum graag willen ondersteunen c.q. willen activeren. Ik heb dat echter nadien weggehaald, omdat de VBBN niet meer bestaat en hier geen geschil ligt met het nieuwe bestuur van de NBV.

Daarenboven heeft Romee in het verleden de mogelijkheid van een vertrouwens- / geschillencommissie vast en zeker ook wel onderkend, maar om de een of andere - haar bekende - reden geen gebruik van gemaakt. Waarom nu dan ineens wel?

Voor de opheffing van de VBBN moet er een termijn c.q datum zijn gesteld, waarbinnen eventuele vorderingen c.q. claims konden worden ingediend. Als dat niet door Romee is gedaan, dan is de kous af! Op het nieuwe bestuur van de NBV rust dan geen enkele verplichting meer mbt deze zaak.

!Piet

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten:929
Lid geworden op:di 18 mei 2004, 19:06
Locatie:Veelerveen
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door hans hoogendoorn » vr 17 nov 2006, 18:25

Piet Jager : schreef: Op het nieuwe bestuur van de NBV rust dan geen enkele verplichting meer mbt deze zaak.
Formeel gesproken ja.

Echter : Het is natuurlijk nooit verkeerd om het formele te overstijgen
... gewoon uit menselijke overwegingen of vanuit de wens om samen te werken
en b.v. die commissie toch in het leven roepen.

Na een fusie alle verantwoordelijkheden afschuiven
gaat mij te ver.

Daarnaast : Als het (hoofd)probleem nog leeft of actueel is,
kan het gewoon opnieuw bij het bestuur van het NBV op het bordje komen.
Mogelijk gaan zij er anders mee om.

groet Hans, een gelukkig mens zonder bestuurlijke beslommeringen.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door maartenkleijne » vr 17 nov 2006, 18:27

" Een belangrijk punt is dat alle partijen voor beide manieren van kritiek openstaan."
Dat is een waarheid als een koe, maar toch: als dit waar was geweest zou het nooit een probleem geworden zijn.
Als het VBN-bestuur nog bestond zou ik zeggen: 'ze tot de orde roepen of anders billekoek', maar zoals Piet zegt: het is niet meer.
Ik weet niet wat Romee's probleem was, maar kan het me wel ongeveer voorstellen, en het is te gek voor woorden, dus volgens mij ook te gek voor een geschillen commissie.
Ik kan mij ook levendig voorstellen dat Romee woedend is geworden, maar zelf zou ik in een deuk liggen over die kinderen, zelfs als het me geld gekost had.
Ik heb veel geleerd over menselijk gedrag van mijn hond:
Soms wil ik ook wel eens boos worden op iemand maar dan denk ik vaak: 'tja, als mijn hond datzelfde doet vind ik het grappig, waarom zal ik dan boos worden op een persoon die hetzelfde doet'.

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door Piet Jager » vr 17 nov 2006, 20:19

Hans H schrift:

Na een fusie alle verantwoordelijkheden afschuiven gaat mij te ver.

Daarnaast : Als het (hoofd)probleem nog leeft of actueel is,
kan het gewoon opnieuw bij het bestuur van het NBV op het bordje komen.
Mogelijk gaan zij er anders mee om.
Het nieuwe bestuur van de NBV heeft geen verantwoordelijkheden mbt tot zaken uit het verleden van de oude verenigingen, voorzover dat bij de overdracht niet is vastgelegd. Als je die verantwoordelijkheden niet hebt, kun je ze dus ook niet afschuiven!

Opnieuw bij de NBV op tafel komen kan ook niet, want dat heeft niet eerder op hun agenda gestaan! Het is voor hen geen probleem. Het leeft daar niet en is daar ook niet actueel! Het was louter en alleen een persoonlijke kwestie tussen de VBBN en Romee, welke van de VBBN-kant is afgedaan!

!Piet

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten:929
Lid geworden op:di 18 mei 2004, 19:06
Locatie:Veelerveen
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door hans hoogendoorn » vr 17 nov 2006, 20:58

Piet schrijft :
Het nieuwe bestuur van de NBV heeft geen verantwoordelijkheden mbt tot zaken uit het verleden van de oude verenigingen, voorzover dat bij de overdracht niet is vastgelegd. Als je die verantwoordelijkheden niet hebt, kun je ze dus ook niet afschuiven!

Opnieuw bij de NBV op tafel komen kan ook niet, want dat heeft niet eerder op hun agenda gestaan! Het is voor hen geen probleem. Het leeft daar niet en is daar ook niet actueel! Het was louter en alleen een persoonlijke kwestie tussen de VBBN en Romee, welke van de VBBN-kant is afgedaan!!Piet




bedankt voor je reactie Piet. Je weet kennelijk meer als ik.
en voor dergelijke bestuurszaken ben ik ook niet uit het juiste hout gesneden.
brrr.... gelukkig maar.

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door apiario » za 18 nov 2006, 08:51

voor dergelijke bestuurszaken ben ik ook niet uit het juiste hout gesneden.
brrr.... gelukkig maar.


Gore morgen Hans

Met een grapje en een penseel kan ik het soms wel wat beter uitdrukken dan in geschrift, daar ben ik niet zo goed in.
Het idee er achter een boek is dat je soms problemen van je af kan schrijven en dat is zo gek nog niet

Ik heb hier wel wat gereageerd , maar het raakt geen kant of wal. Je weet niet waar het om gaat je kent de mensen niet. Om de diccusie op gang te houden moet je ook iemand hebben die de andere kant verdedigd, ook al weet hij er geen snars van.

Over bestuurzaken enz. Ja.....

Hier is soms ook een ander " iets" in het spel Er zijn mensen die hebben een gen mee gekregen dat "verzorgend" is" Zo zie je dat bij plaatselijke clubs mensen zijn die geheel belangeloos de boel runnen Overal zie je zulke mensen Niks mis mee. Je heb er ook die een bestuurlijk gen hebben die zitten in allerlei besturen soms worden ze er uit geschopt en even later duiken ze weer op in een ander bestuur.Niks mis mee.

Dan zijn er ook mensen die die twee genen niet hebben. En die gruwen van dat vereniginsleven en van alles er om heen. Daar ben ik weer een van. En daar is ook niks mis mee.

Maar zo,n forum is zo gek nog niet.
Je zou het in de toekomst kunnen uitbouwen.In de juiste struktuur opgebouwd kan je de verenigingen opdoeken. Zodat een ieder op het directe moment van alle nieuwe dingen wereldwijd op de hoogte is.

Bertus

avdoren
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 apr 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door avdoren » za 18 nov 2006, 10:59

Beste Romée

Alle energie, die je op dit moment zou stoppen in het naar buiten brengen van je hartzeer is slechts negatieve energie.

Je kan je energie veel beter gebruiken.
Maak er positieve energie van. Keer de club de rug toe.

Richt desnoods een nieuwe vereniging op. Een oud nederlands gebruik bij problemen, kijk maar naar kerken en politieke partijen.

met vriendelijke groet,
Anton van Doren
Oud hoofdbestuurslid NCB-ZLTO

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door apiario » za 18 nov 2006, 12:01

Wel,wel Romee je hoort hier nog al wat.

Of het helpt ,ach we horen het wel of niet. Soms kan zoiets wel eens je op andere gedachten brengen. Die meneer A van Doorn ziet het niet gek alleen hij moet zich omdraaien een kleinigheid en hij is er.

Niet terug ,maar vooruit

De helft is er al....... http://WWW.beefriend.Org.... Koppel daar een goed forum aan vast Als oprichtster heb je je sproren daarin al verdiend. En ik denk dat er veel mee zullen gaan.Een internet winkel voor de nodige spullen. Hier en daar een sponser en we kijken nu al naar een drankje,wanneer je naar de beurs gaat.

WAT LET JE

Bertus

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door apiario » za 18 nov 2006, 13:33

Over enkele jaren zie ik dit voor me.

Afbeelding


beursgang http://www.bee.com .nl


Weet je nog van vroeger toen er nog verenigingen waren. Ja. dat was die "goeie" ouwe tijd.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: Zo leerde ik het voormalig VBBN bestuur kennen

Bericht door dickvanleeuwen » za 18 nov 2006, 15:52

En dan met een goeie rap met Lange Frans en je "Ali Bee" de markt op........:D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten