De nalatenschap van Atze Dijkstra

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:
De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Bart de Coo » di 11 apr 2006, 09:49

Wie was Atze Dijkstra en hoe staat het met zijn nalatenschap?

Ik correspondeer nu al een aantal maanden met een zekere meneer Geffcken uit het Duitse stadje Celle. Hij is werkzaam geweest bij het Bieneninstitut in Celle en hij heeft het een en ander voor me gedaan. Nu vroeg hij aan mij, bij wijze van wederdienst, of ik eens wilde uitzoeken hoe het afliep met een zekere Atze Dijkstra, bij leven gepassioneerd imker, lezingenhouder en verzamelaar van oude imkerspullen: hij zou zelfs een museumpje hebben opgebouwd!

Dijstra en Geffcken hebben elkaar kennelijk lang geleden eens ontmoet en nu wilde de laatste zo graag eens anekdotes horen over Dijkstra, maar misschien bovenal: wordt zijn collectie nog ergens bewaard?

Ik heb al gezocht met Google en ik kwam terecht op http://www.bijensite.nl, de site van Maatschap Hankel - actief deelnemer aan dit forum - maar die site vertikt het om op mijn scherm te verschijnen. Ik vermoed dus, mede vanwege de naam 'Dijkstra', dat ik de sporen die hij heeft nagelaten vooral moet zoeken in het noorden va het land - 'Maatschap Hankel' woont ergens op de Stellingwerven, geloof ik.

Dus, wie kan mij verhalen vertellen over Atze Dijkstra, zodat ik meneer Geffcken een mooie mail kan sturen? Bij voorbaat zeer hartelijk dank!

Vriendelijke groet,


Bart de Coo

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Hans van der Post. » di 11 apr 2006, 13:02

Bart, ik heb je een mail gestuurd als je Baldi belt moet je wel de tijd nemen hij heeft veel te vertellen[:)]
Hans

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Bart de Coo » wo 12 apr 2006, 16:11

Schitterend Hans, bedankt. Ik heb op het moment van schrijven nog niet gebeld, maar dat ga ik zeker doen natuurlijk.[:)]

Maatschap Hankel
Berichten:67
Lid geworden op:za 13 jul 2002, 22:15
Imker sinds:1998
Aantal volken:20
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Maatschap Hankel » wo 12 apr 2006, 18:41

Ja klopt ik ken hem hij is lid geweest van onze vereninging en heel veel leden kennen hem dus goed. Als er vragen zijn kan ik de juiste personen informeren en contacten leggen. Ja mijn site is spijtig genoeg uit de lucht heb hem wel op een CD staan maar heb geen profider. Misschien kan ik via dit medium toch nog de site weer de lucht in krijgen.

Hankel

Maatschap Hankel
Berichten:67
Lid geworden op:za 13 jul 2002, 22:15
Imker sinds:1998
Aantal volken:20
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Maatschap Hankel » za 15 apr 2006, 20:22

Wij kennen iemand binnen de vereninging die veel met hem heeft samengewerkt in het bestuur van de vereniging Ooststellingwerf.

Atze Dijkstra was Erelid van deze verenging. Hij is niet meer in ons midden.

De oud-voorzitter, voor informatie, heet W.J.M. Sjouke Veneburen 26 8423 VH Makkinga Friesland
Tel nummer 0516-441344

Neem contact met hem op en je wordt veel wijzer, heeft geen internet dus bellen is de enige optie of schrijven

Hankel

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Bart de Coo » za 15 apr 2006, 21:36

Opnieuw hartelijk dank voor de moeite. Nu moet ik nog een avond gaan prikken dat ik met een notitieblok op schoot aan de telefoon ga zitten!

Coo

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: De nalatenschap van Atze Dijkstra

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 16 apr 2006, 08:40

Hopelijk als het een beetje kan, ga je met ons de anecdotische verhalen delen. Het is mijn achternaamgenoot. Ik ben geinteresseeerd!

jp DIJKSTRA

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast