De grote dag was aangebroken......

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Plaats reactie
labrador
Berichten: 288
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 22:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

De grote dag was aangebroken......

Bericht door labrador »

Dit jaar ben ik begonnen met de imker-cursus. Al jaren wilde ik bijen gaan houden maar het kwam er maar nooit van. Vorig jaar kon ik een volkje krijgen van een bekende, maar omdat er gebrek aan kennis was heb ik voor dit aanbod bedankt. Dit was echter wel de reden dat ik mijzelf opgegeven heb voor de curus.
Enfin, halverwege de cursus was ik zo enthousiast dat ik een volkje wilde aanschaffen. Dit eerste volkje was een kleine mislukking maar deze doen het ondertussen, na wat 5-en en 6-en, aardig goed. Het tweede volkje was een 6-ramer van Jacob Mus. Door veel te lezen en te vragen is dit een prachtig volk geworden. Afgelopen vrijdag was het zover: mijn eerste honing kon geslingerd worden!!
10 verzegelde ramen met honing van eigen stal!!!
Omdat ik ook dit nog nooit gedaan had, heb ik Piet! uit Putten gevraagd mij hiermee te helpen, wat hij gelukkig ook gedaan heeft.

Wat een prachtige ervaring! Ondanks dat ik altijd vertelde dat honing minder belangrijk was en dat het mij om de aardigheid ging, moet ik toch zeggen dat het fantastisch is om dit mee te maken. Op naar de volgende!!
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: De grote dag was aangebroken......

Bericht door maartenkleijne »

Mooooooooooi, Labrador. Hartelijk welkom bij het edele imkersgilde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten