BIJzondere locaties

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:
Re: BIJzondere locaties

Bericht door dickvanleeuwen » wo 30 apr 2008, 17:02

Het project van Olivier wordt ondersteund door bijenvereniging Utrecht. Daar lezen we vast meer over.

http://www.bijenverenigingutrecht.nl/

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: BIJzondere locaties

Bericht door Bart de Coo » wo 30 apr 2008, 23:45

Jelte,

Ja hoor, dat geloof ik wel. Over de gemeleerdheid van de 'stadsdracht' kunnen we het gauw eens zijn, hoop ik: natuurlijk is de diversiteit in een stad veel groter dan buiten de stad. Als je nu met een paar kastjes op het fruit staat, zoals ik, dan is de dracht vele malen beperkter dan in een stad, toch?

Maar dan die smaak en die verontreiniging. In het filmpje van Volkskrant-tv kun je zien dat Darne een viertal prijzen heeft gewonnen met zijn stadshoning. De jury vond de smaak kennelijk voortreffelijk. En dan schermt hij nog met laboratoriumonderzoek waaruit die uiterst geringe verontreiniging zou blijken. Dus daarom geloof ik dat maar.

Overigens laat Astrid zien dat Darne wel degelijk iets in zijn mars heeft. Maar laten we nou toch wel wezen, hoe artistiek is het plaatsen van een bijenkast op een flat? Als je dat als kunst beschouwt, dan gaat het toch alleen om het verhaal eromheen? Zo lust ik er ook nog wel een paar. Neemt niet weg dat ik Astrids artikel met plezier tegemoet zie!


Groet,

Bart de Coo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten