Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten:1543
Lid geworden op:di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds:2010
Aantal volken:0
Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door alfa vulgaris » zo 23 mar 2014, 14:00

Ontwaak ontwaak....

Helleu Jelte! Klinkt goed :D

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door Jaap v.Popering » zo 23 mar 2014, 15:23

alfa vulgaris schreef:Wil je daarme zeggen dat je zelf niet kan nadenken en onderzoeken en je vanalles laat wijsmaken Jaap?

Geloof ik niks van.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze bij de WUR nog nooit van Charles Proteus Steinmetz hebben gehoord laat staan begrijpen wat hij heeft ontdekt.
Maar WEL grote krantenkoppen dat bijen geen last hebben van straling...dat stelt iedereen weer lekker gerust.
Ik denk dat jij het misschien wel beter weet dan op de Universiteit , Heb je er nog niet over nagedacht om te solliciteren en de rest aan de kant te schuiven en op hun stoel gaan zitten , dan kunnen wij lekker tegen jou aanschoppen .??? :think: :think:

Ook mijn bijen zullen aan straling onderhevig zijn en heb geen bijensterfte . Of zouden de stralingen van de Zeeuwse kerncentrale de andere stralen compenseren .????

Ik heb in mijn loopbaan al zoveel horen beweren dat ik enkel naar mijn eigen resultaten kijk :think: en die zijn ondanks de ; straling , neonicotinoiden , uitlaatgassen < fijn stof , Nosema ceranae , en ik kan nog wel een tijdje doorgaan ... naar volle tevredenheid . Je maakt mij inderdaad niets wijs , kijk mijn bijdragen van de voorgaande jaren maar na . :whistle: :whistle: :whistle:


Jaap v P

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door Els Kleijnendorst » zo 23 mar 2014, 15:43

De waanzin rond de Nucleare top !!!!!

Kom zojuist van mijn bijen terug. Ja, dat kon nog net voordat de N44 wordt afgesloten voor 2,5 dag. Rond mijn woonplaats is nu alles op oorlogssterke: honderden, wellicht duizenden militairen, bij iedere uit- en oprit van de snelweg grote zakken met zand, pantservoertuigen, militaire wagens met zendapparatuur erop zo ongeveer iedere 50 meter, dranghekken met grijs plastic afgeschermd, hele militaire kampementen. Ach, te veel om op te noemen. En jammer voor de bijen, alle groen op de middenberm is tot de grond - letterlijk - weggehaald, er zou immers wel eens een terrorist tussen de narcissen zich schuil kunnen houden. Al dagen rond cirkelende helikopters en andere vliegtuigen in de lucht, elke 2e of 3e auto of motor is politie.
Hoop niet dat er elders in Nederland iets gebeurd waarvoor politie of zo nodig is, want die patroureren hier in de buurt. Ik, en mijn dorpsgenoten zitten de komende 3 dagen welliswaar opgesloten maar veilig, alleen met heel veel moeite kan je het dorp in of uit, zelfs openbaar vervoer rijdt niet meer.
Mag de top voortaan in een ander land worden gehouden alsje blieft.

Zo, moest het even van mij af schrijven,

gegroet, Els

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten:1543
Lid geworden op:di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds:2010
Aantal volken:0

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door alfa vulgaris » zo 23 mar 2014, 16:12

Ik zeg alleen dat het onzin is om te beweren dat er geen Electromagnetische wisselvelden in een kooi van Faraday zijn.
Dat is wat de "Universiteit" doet.

Iedereen kan menen het beter te weten...dat mag.
Ik waarschuw: de natuur laat zich niet beïnvloeden door meningen,opinies en waanvoorstellingen.

Primus
Berichten:1044
Lid geworden op:zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds:1973
Aantal volken:15
Bijenras(sen):carnica
Locatie:België
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door Primus » zo 23 mar 2014, 16:17

Iedereen kan menen het beter te weten...dat mag.
Ik waarschuw: de natuur laat zich niet beïnvloeden door meningen,opinies en waanvoorstellingen.[/quote]

Wat ik zeker weet is dat het vandaag zeer slecht weer is voor de bijen met al die maartse buien, hier scheen om 14h de zon aangenaam en om 15h lag hier een pak van 2 cm hagel. Wel een héél contrast met een week geleden als het 20° was. Opletten als dit zo lang blijft want nu is het grote voerverbruik bezig.

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door FerryB » ma 24 mar 2014, 22:44

En vandaag samen met mijn zoon de bakken in elkaar gezet.
Uiteindelijk zijn het 8 honingkamers en 5 broedkamers voor de kunststof 6 raamskasten geworden.
We hebben van de 10 platen nog 2 over.
Garage3.jpg
resultaat. nu alleen nog afstandshouders en houten latjes voor onder en achter de afstandhouders en natuurlijk nog schilderen.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door Kroese » di 25 mar 2014, 01:42

Ik heb uit 14 Platen van 3 Cm dik 34 X 6Raams HK bakjes gemaakt. 2 HK's = 1 DuHoKa bak.
Houten draaglatjes en afstand stroken zitten er op, + 1 keer geschilderd.
Moet nog 1 keer een laagje er over heen verven.
Zo'n pak van 14 platen 3Cm dik Styrodur kost €85,- / 34 = minder dan €3,- per stuk. + verf
De afstandsrepen heb ik zelf geponst uit stroken Alu. Ik heb een pons van een Imker collega geleend.

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten:1026
Lid geworden op:wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door Ewout » di 25 mar 2014, 09:04

Hoi Hennie,
Ik heb je reactie even gekopieerd naar het EPS/XPS topic:
http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... 58#p172058

Zou je daar willen vertellen waar jij de platen koopt en wat de dichtheid is? Wat voor verf gebruik jij?

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door p.zwartepoorte » vr 28 mar 2014, 21:25

Mij bijentuin begint alles te kiemen
Bladrammenas en mosterd en phacilia witte klaver heb ik voor de kasten gezaait
Bijlagen
20140328_190919_resized.jpg
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014

Bericht door FerryB » vr 28 mar 2014, 22:59

Eigenlijk gisteren.
Een lange vliegplank voor het nieuwe gedeelte van mij stand gemaakt.
Zo hebben de bijen een wat grotere landingsbaan en vallen ze niet gelijk op de grond als ze niet goed aanvliegen.
2014-03-27 17.04.51.jpg
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten