wat een mooie dag voor de zonnewassmelter!

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
jgralike
Berichten:16
Lid geworden op:di 23 apr 2002, 22:03
Locatie:Nederland
Contacteer:
wat een mooie dag voor de zonnewassmelter!

Bericht door jgralike » ma 17 jun 2002, 22:28

zakken vol oude raat had ik nog (dichte zakken, dat wel).
een heleboel tekeningen voor een zonnewassmelter ook, uit oude tijdschriften en van het net (met dank aan frans, voor de link). maar de kist was te klein, de steen te groot, het glas gescheurd, dus een mooi geheel bouwen was er nog niet van gekomen.
en dan opeens wordt het MOOI WEER!
ik herinner me dat ik nog wel een zwarte emmer van de bouwmarkt heb, vind nog een flink stuk reflecterende isolatiefolie, een stuk heel oude, dus heel dunne, katoen. water uit de regenton in de zwarte emmer, oude lap met een elastiek erop klemmen, was erbovenop, folie onder de emmer, en erachter, voor zoveel mogelijk reflectie.
daar komt mijn verloofde, intussen ook wel in voor bij-gerelateerde experimenten. hij heeft nog een spiegel gevonden, dus we kunnen meer reflectie sturen.
het glazen deksel van de grootste pan uit het keukenkastje past klem bovenin de emmer.
resultaat: op het water in de emmer dreef aan het eind van de middag 120 gram prachtige roomgele was!
morgen lekker weer zon, de volgende lading staat al te weken!

josee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten