kinderlogica

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Plaats reactie
Ingridv.
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 17:45
Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

kinderlogica

Bericht door Ingridv. » wo 17 aug 2011, 13:34

Onlangs was mijn kleindochter van zes met mama en papa op vakantie in Frankrijk.
Daar bezochten ze een Franse imker om een potje honing mee te nemen voor oma ( ik dus ).
Plots vraagt mijn kleindochtertje : mama, hoe noemt men bijen in het Frans ?
Waarop mijn dochter antwoordt : " des abeilles "
Mijn kleindochter denkt even na, en zegt dan : " is een wesp dan een" awesp" in het Frans, mama ? :D :D :D

Ingridv.

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: kinderlogica

Bericht door Franschman » vr 19 aug 2011, 15:41

Die redenering is zo gek nog niet. Misschien helpt dit boekje haar dan zal ze zelf Fransen versteld doen staan.
Taboularium Johan F. Matter.
Lijst van met beleid te gebruiken Franse woorden en uitdrukkingen (Voorbeeld: j'y pige que dalle= ik snap er geen moer van.) :lol: Dat is de 'andere' moer dus... :D

Bijen hebben net zoals bij ons nog andere benamigen zoals' mouchette', 'mouche a miel' en 'avette' ( les racines regionales de l'abeille , J.Gilleron)

Ik hoop overigens dat je in mijn patrie een fijne vakantie hebt gehad met zon die wij hier node hebben moeten missen :(

Ingridv.
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 17:45
Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: kinderlogica

Bericht door Ingridv. » za 20 aug 2011, 09:23

Ik was er zelf niet bij, maar naar ik vernomen heb, was het daar toch ook een beetje frisjes.
Maar het prachtige landschap en de gezellige sfeer in de leuke dorpjes, het lekkere eten, en de vriendelijke bevolking , maakt natuurlijk de hele vakantie supergoed. :D
En het potje honing was heel lekker. :be3: :be3: :be3:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten