Holle boom

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Holle boom

Bericht door bee-tree » vr 26 apr 2013, 21:36

HALLO FRANSCHMAN,Wat een magnifiek schilderij waar jij een even magnifieke foto van hebt gemaakt.
Ik wist niet dat Tolstoi ook zelf bijen hield. Wat goed van hem dat hij zijn Klotzbeute of Bee-trees niet
pal naast elkaar had staan zoals wij vaak doen, netjes in het gelid. Helaas kan dat vaak niet anders in ons
kleine land.
Wat zou ik graag een postertje hebben van dit melancholieke schilderij. Misschien wil de redactie
van ons contactorgaan Bijen van de NBV de foto afdrukken in A4 formaat in een van de komende nummers
Ik wil die bladzijde met de foto als een poster inlijsten voor eigen inspiratie en rust.
Als de VBN meer mensen tot bijenhouden wil stimuleren dan moet ze meer van zulke aandoenlijke taferelen plaatsen in Bijen.
Zit Tolstoi in gebed verzonken of in verwondering of te genieten van een bij die bezig is stuifmeel te verzamelen
in de bloemen van Campanula en Russische Bereklauw ? Adres van de VBN vind je zelf wel. Groeten Zjef

bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Holle boom

Bericht door bee-tree » za 27 apr 2013, 09:37

Jaap,bespaar je de moeite om mijn vraag te beantwoorden over dat wits. Ik was blijkbaar te suf of te moe
om mijn ogen open te houden ; of hoopte ik op iets bijzonders te ontdekken. Misschien was ik wel sneeuwblind. Groet Zjef

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten