Boijmans koopt Libertiny

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Boijmans koopt Libertiny

Bericht door Bart de Coo » di 03 apr 2012, 10:48

Gisteravond had ik na lange tijd weer de Slowaakse kunstenaar Tomas Libertiny op bezoek. Hij vertelde mij dat een vaas van kunstraat die door mijn bijtjes is uitgebouwd onlangs gekocht is door Boijmans van Beuningen in Rotterdam. Ik weet niet of hij op dit moment tentoongesteld is. Ik weet wel dat hij er in november of december stond, want toen ben ik zelf in Boijmans geweest en heb ik hem gezien. Ik heb er €200 euro voor gekregen. Kijk, da's toch leuk. Kun je nagaan wat Boijmans ervoor betaald heeft.

Op dit moment staat er weer een nieuw kunstwerk bovenop een van mijn volken. Het gaat om een ovale, glanzende vorm die voor ongeveer driekwart bekleed is met kunstraat. Ik zei nog tegen Tomas, ja maar ik vind het wat te vroeg om dat ding erop te zetten. Nou ja, we zien wel. Hij hoopt dat ie over twee weken af is, want dan kan hij er weer goede sier mee maken bij een kunsthandel in New York, begreep ik. Dat lukt toch niet, vrees ik. Het blijft voorlopig matig vliegweer.

Googel eens op 'tomas libertiny' en klik op 'afbeeldingen'. Dan heb je een idee waar hij mee bezig is.

Groet,

Bart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten